|
|
|
|---|---|
Rolv |
Det var nån på bmw-börsen som sålde nån del eller delar (kommer inte i håg) till M3. Fick virus där ifrån, tror inte att han som har annonsen ute är medveten om detta eftersom jag fattade som att viruset spred sig själv via obesvarade mail i inkorgen. Så det jag vill ha sagt är att ring om ni ska kontakta nån med nån sådan annons. |
|
Hej! Jag har fått en massa mail från konstiga personer... De skickar en *.txt fil... Kommer inte ihåg vad den heter eftersom jag slänger dem direkt... Norton Anti Virus 2002 säger att det e virus.... Det går inte heller att maila tillbaks till dessa personer.... Suck... Man blir trött på sånnt här... Ha det! Mvh Tobias |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har precis fått ett Me_nude virus från pajala bilfrakt eller nåt men Norton satte det i karantän, så det gick bra den här gången också. Förra vändan fick jag väl sex stycken.men de kunde man markera och ta bort direkt. Men det gick inte med det här det poppade upp så fort jag markarade det.Tänk att folk bara orkar. Hasso |
|
Det sprider sig själv till alla i inkorgen och adressboken. Viruset verkar endast fungera i Microsoft Outlook. Jag har fått ett 20-tal på 2 dagar. Attachment har filändelsen scr eller pif som virus denna vända. |
|
Jonas(81) |
Jag har också fått det där Pajala,hur vet man att det viruset har kommit in i datan? När jag öppnade det hela fanns det inget där och jag har inte märkt av någe! |
@BeeMWe |
Viruset läser av dina logins/lösenord i datorn och skickar dessa vidare till någon server som jag fattat det. Föreslår att ni inte öppnar d bifogade filerna utan slänger dem direkt. |
Grusse |
Jasså, det är flera som fått dessa txt filer, jag som trodde att det var min dator som krånglade. |
Jonas(81) |
tackar för svaren,men kan dom ta sig in i min dator då? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett antivirusprogram med automatisk uppdatering, är tydligen väl investerade pengar idagens läge. installerade det på laptopen ochså då det börjar bli dags för adsl och hemnätverk. Hasso |
Rolv |
Cartman är du säker att det sprider sig till de i addressboken? Jag trode att det bara var obesvarade mail i inkorgen. Jag snakcar alltså om det senaste viruset som det gick att läsa om i Aftonbladet. (det som kopierade knapp tryckningar). |
bmwnisse |
Det finns två varianter av viruset, A & B. Har för mig att B är den som söker efter koder och dylikt. Och att A går på obesvarade mail. |
|
Det tar adresser från mail i inkorgen och skickar ett svar med viruset som bifogad fil. Jonas (81) använder inte Outlook? I t.ex. Netscape är meddelandet tomt men är ändå på ca 40 kB. I vissa andra syns en bifogad fil. Bara att radera utan att öppna och töm papperskorgen direkt efteråt. |
|
Jonas(81) |
Cartman! Så då är det ingen fara för mig eller?För jag har ju öppnat men det var inget där! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.