|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
GE: Om jag driver "projektet" lovar jag att berätta hur det går! Finns det någon som skulle kunna tänka sig att kika in bakom sin checkcontrol (+temp, klocka, datum och halkvarnare) och berätta hur många kablar den härvan består av? Tack! // Instinct |
|
|
Jag har stora datorn i min 318i. jag kan kolla hur många kablar det är i resp härva, det jag vet är att det är en vit och en svart kontakt, dock funkar inte min checkcontrol av någon anledning. men om det kan vara någon hjälp kollar jag det gärna! |
|
|
Clabbe! Du ska ha ett jättetack för hjälpen, men det hjälper mig egentligen inte så mycket. Jag måste veta hur många kablar det är i härvan in till checkcontrolen. Den stora datorn har jag lagt ner planerna på... Tack så jätte mycket i alla fall!! MVH // Instinct |
|
|
Hej Nu har jag provat. Lånade en jobbarpolares check och satte in hos mig. Har i vanliga fall bara klocka och yttertemp. Det funkade inte! Förmodligen behövs någon liten "intelligent" box någon stans också. /C-H |
|
|
Nu har du slagit sönder myten om att det skulle fungera. Tack. |
|
|
Tack ska du ha Västkusten! Jag älskar att slippa fundera... |
|
|
Tack ska du ha Västkusten! Jag älskar att slippa fundera... |
|
|
Vad funkade inte? Jag vet att OBC måste läsas in mot bilen, med BMW dis dator. jag böt nämligen min och den funkade inte alls tills jag fick den in läst. |
|
|
Instinct: nu är det dax att börja fundera på stora datorn igen!! kolla dom här länkarna!!(på Tyska går att översätta hyfsat på babelfish).Länk Länk det är bara att börja koppla! själv klurar jag fort farande varför min check inte funkar, men fått lära mig att det är CCM modul man ska leta efter. det här tråden börjar bli kul man lär sig mycket. |
|
|
Hej igen Clabbe! "det här tråden börjar bli kul man lär sig mycket." Det är ju du som tillför kunskaperna, inte tråden i sig! Tack ska du ha! Ska titta igenom dina länkar ordentligt vid tillfälle. Ska in på Inspection II på onsdag, ska höra vad de vet om saken också, men jag antar att man inte ska förvänta sig för mycket... MVH // Instinct |
|
|
Inte för at verka tjatig men det verkar inte helt ovanligt att man bygger om till stora OBC, ska sälja min gamla OBC till en kille som ska lämna in sin bil och bygga om till stora datorn hos BMW. här kommer en länk till en Amrikansk site med mycket mat nytigt på, bla ombyggnad till stora datorn.. Länk |
|
|
Kristofer kan du snälla svara ännu en gång till samma fråga jag har 11 j...kla knappar först 4 sedan 5 i rad sedan 2 under klocka alltså allt som allt 11 knappar är det stor mellan eller lilla dator jag har? G-Nig |
|
|
LepriconXL: Om du har 4st knappar till vänster som det står 1,10,100,1000 på 5 st i mitt sektionen med Temp, C/F, Memo, SET/RES, CHECK 2 st till höger med CLOCK, DATE så har du den sk "Lilla Datorn". För att förtydliga än en gång är det alltså ingen riktig färdator utan en kombinerad Digitalklocka, Yttermtempmätare med halkvanare samt en Checkcontrol som kollar lampor och vätskor vid start. Finns alltså egentligen endast en riktig färddator till E36 och det är den stora med 18st knappar totalt... Hoppas det klarnade något. :) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Herregud! E det ingen som är överjävlig på tyska?? Ja fattade inte en susning?? =) |
|
| Här står det hur man gör, och det är på engelska så det borde inte vara några större problem att förstå :) | |
| Glömde länken, Länk | |
|
Ja, jag måste gå till botten med detta, ska in på BMW imorron och prata med dom, det som förvirrar mig är -Har en -92 320 Coupé med lilla datorn UTAN check control Går som sagt bara 1 stam in i den, men nu till saken, har t.ex en givare för låg spolarvätske nivå, säkert andra givare också (inte letat) Frågan är ju då, varför i h-e skulle BMW sätta dit en givare om den är 100% onödig, menar, min "lilla" dator utan CC låter ju inget alls om det är tomt. Alltså MÅSTE det tammef-n gå att sätta dit modellen med CC, men enligt inlägg ovan funkar det inte, frågan är ju då, hur får man det att funka. Detta skall utredas och en guide skall ta form. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.