|
|
|
|---|---|
|
Nu visar den 1500 mil för mycket, alltså den mätarställning som bilen mätarn satt i hade... Enligt BMW kan dom nog inte få till detta?? Dessutom lyser en röd prick vid trip-mätarn.... Går det alltså inte att få den att visa rätt? | |
|
Dokumentera bytet i stället, så har du torrt på fötterna när du skall sälja din bil! Tror inte att du lär få någon hjälp att "mätarskruva" din bil på detta forum, även om du kanske har rent mjöl i din påse! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Alltså - BMW verkstaden har bytt mätare i min bil till en som visar 1500 mil för mycket. Mätarn byttes pga pixel fel, samt att hela service indikatorn var trasig. Dom har kollat mätarställning i LKM modulen (eller vad den nu heter) och det finns en utskrift på det som visar de rätta miltalen. Givetvis har jag begjort papper på detta. Min fråga var alltså - Är det verkligen möjligt att en BMW verkstad inte kan byta mätare och få den att visa den (korrekta) mätarställning som är lagrad i bilen? Jag är inte den som fuskar.... För övrigt ska den nog inte säljas än på ett antal år.. Vill bara att rätt ska vara rätt! |
|
| Länk Läs den här sida på autopower. Där står det en bra förklaring. | |
|
Det finns en "ryggsäck" på kombi-instrumentet som innehåller mätarsatällnin etc. Eftersom det bara var kombiinstrumentet som det var fel på så är det ju bara att flytta över "ryggsäcken" till det nya kombi-instrumentet. Det låter som du nu har "ryggsäcken" från donatorbilen. Och det verkar ju dumt... Jag skulle höra med verskstaden om var din "ryggsäck" har tagit vägen. Det är mycket enkelt att ta loss komibinstrumentet i E38. Två T10-skruv i överkant och sen fumla litet med kabellåsen så är den ute. Mvh Björn Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.