AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.838

Dessa högt satta stockholmare...

Sida 1 av 2
...nu vill dom höja parkeringsavgifterna och göra det dyrare för felparkerare i sthlm, bara detta inte sprider sig i landet då blir det ju en smärre katastrof på något sätt

Se artikeln i DN: Länk

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Löjligt höga parkeringsavgifter - att det däremot kostar att felparkera är bra.

Patrik Nilsson:

Klart som tusen att det ska kosta pengar när man parkerar fel om det inte är tillräckligt dyrt så skiter alla i parkerings reglerna. Kan säga att alltid finns x-antal dubbel parkerade bilar i stan om vi inte hade haft regler så hade det blivet anarki och det vill ingen ha.

Nä höj avgifterna så det känns när man parkerar fel och sätt på en sån där gul grej som finns bla i England så man inte kan åka iväg utan att betala.

/en stockholmare
starre : Oberservera att dom vill höja, den idag redan löjligt höga avgiften, för att parkera i innerstaden.

Håller dock med dig att det ska kosta att felparkera, en sådan höjning har jag inget emot.
Bones:

Du som oxså bor i stan vet hur trist det är om man kommer ut efter ett möte och ser att sin rätt parkerade bil står inparkerade av någon annan bil, jag blir så trött på sånt. Varför kan inte folka acceptera de lagar och förårdningar som finns??

Och ja jag skjälvklart har mab Dn hemma vad annars:))
...eller att nåt förblånat fleptut har dubbelparkerat utanför fickan där din bil står. Då gäller det att ha självdiciplin! :-)
ja, felparkeringen kan jag hålla med om men just höjda avgifter såsom 50 kr /timme, dessa parkeringar lär nog ha många fickor lediga ;)

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
Äh, 08-orna har ju sina t-banor och bussar, låt dom använda dom istället.

Mvh Elvis
-BeeMWe-
Älska tennisstadions parkeringar

Vad jag menar är att det säger sig självt att om över 700 000 pers väljer att bo på en så liten plats så blir det kaos. Det finns för och nackdelar med allt, men det verkar vara så mycket gnäll generellt sett från den kungliga hufudstaden. Naturligtvis gäller det inte samtliga innevånare där, men det är sådant fasligt liv så snart det är ett förslag som drabbar stockholmarna, ni som inte känner igen er i det behöver ju inte ta åt er heller.

Mvh Elvis
k1mzo: Det är knappast värre än de saker som yttras av stockholmare om innevånare i resten av landet, kolla på hon Axen-Olin nästa gång du får chansen... Sen ska man väl inte sänka sig till samma nivå, men ibland blir frestelsen för stor...

Mvh Elvis
"Vad har ni emot stockholmare?" *asg*

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Stockholm trafikdebatt är beviset för att svenska folket består av ättlingar till hemmansägare, torpare och backstusittare. Även innanför tullarna.

Vad är det för dj*a trafikkaos som alla pratar om? Jag bor och arbetar i innerstan, och åker ganska ofta till Arlanda och kunder utanför stan och stöter sällan på de ofantliga trängselproblem som det talas om. Så fort det är mer än 10 bilar i rad tycker alla svenskar att det är trafikkaos. Då ska det vara biltullar och p-förbud och f*nskap. Försök köra bil i Paris eller London eller Bangkok så får ni se på köer.

Problemet tycker jag är Klarastrandsleden, det är alltid kö där och det beror på att man gjort den enfilig i var körriktning. Detta är folkpartiets fel, de stoppade en fyrfilig led när beslutet togs på 80-talet med hänvisning till de omistbara naturvärdena vid Klara Sjö. Men hallå, är det Sareks nationalpark vi snackar om?

Stockholm är en fantastisk stad, men ni som bor på andra håll i landet ska vara glada att ni inte har våra trafikpolitiker.

330
/Arg skattebetalare

haimaul
Väl talat, Tretretti!

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag tycker inte fjollträsk är någon höjdare att köra bil i , men det är betydligt bättre än i göteborg med sin tingstadstunnel.
Så jag kan inte heller förstå all denna uppståndelse kring "trafikproblemen" , tycker det är lindrigt med hur det är i andra huvudstäder i europa.

Tror folk kommer ta bilen sålänge t-banan och buss inte blir effektivare , hur det nu skall gå till.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har sällan problem med att ta mig fram i stockholm, det är väl som sagt klarastrandsleden man kan svära åt ibland...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Trettitre: Mkt väl talat!
Stockholmstrafiken är ingenting! Nog för att det kan vara köer på Strandvägen när alla trendnissar ska från Djurgården till Stureplan en fin vårdag på lördageftermiddagen. Men det är ju absolut ingenting mot motorvägsringen i Paris en måndageftermiddag!

mvh
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ah, motorvägsringen i Paris är en höjdare. Senast satt jag fast i en taxi mellan La Celle St Cloud och CDG-flygplatsen. Dessbättre i en superfräsch BMW 740d, så det gjorde ingenting...

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
tretretti! Är bilen såld nu? Blir det en ny?
Bmw ludde
Lite off topic kanske.

Tror faktiskt att många som inte bor i stockholm har förut fattade meningar om just Stockholmare, och fråga mig inte varför, det bara är så. Bara att kolla inom idrotten, finns inte många utanför stockholm som hejar på just stockholmslag.

Drive it like you stole it
Länk
ludde: Inte? Själv är jag medlem i DIF fotboll, trots mina "fördomar" om stockholmare.... :-)

Mvh Elvis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.