AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
510

Lågnivåkablar o CD-växlare

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Tjena!

Det är så här att jag är sugen på att sätta in bas i min E36 sedan. Har hittat en på börsen med rör upp genom hatthyllan så man får in ljudet i kupén. Jag är inte så haj på detta och undrar lite saker. Jag har stora ljudpaketet och det ska alltså vara förstärkare, vad klarar den? Antar att den inte är nåt att ha? Är det några lågnivåkablar dragna till CD-växlaren i bagaget eller är det bara att dra nya? Tacksam för svar!

//Thorssa
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Skulle inte tro att du har några "normala" lågnivåkablar. Jag har inte kikat på någon BMW CD-växlare i E36, men på den jag har i min E46 finns det inte.
När det gäller baslådan får du kontrollera måtten noga. Att ta hål i hatthyllan är inte helt utan besvär. Själva panelen är inget större problem, men plåten därunder kan vara värre, särskilt som det kan vara en bärande del av karossen. Det finns öppningar i plåten som kan utnyttjas, men då gäller det ju att portarna sitter lämpligt placerade.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Baslådan har suttit i en 325 sedan så det är inga problem. Röret kommer upp genom ena högtalaren i hatthyllan. Killen lär ju veta hur det görs på bästa sätt. Så det är bara att dra nya kablar då troligen?

//Thorssa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.