|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det gick fort :) Länk Skönt att friska upp minnet lite, sjukt vad man förvränger med tiden! MVH Johan |
|
| Som jag trodde alltså. Att det skulle spela ngn roll att massan hjälper till att jämna ut pulserna tror jag inte på. En 4-cyl motor tänder 216 ggr per sekund vid 6500 rpm om jag inte räknade fel så att det skulle spela ngn roll i praktiken har jag svårt att tro :) | |
|
Då finns det ju inga alternativ, lättat svänghjul ska jag ha ;) Var ju SÅÅÅÅ mycket roliga att köra :) MVH Johan |
|
| Kolvarna köpte jag från USA av flatlander racing. De kostade 3800:- och då är frakten inräknad =) Mycket billigt. Mitt svänghjul blir också en hel del lättare, det är dock endast traditionellt lättat i en svarv. Har nollbalanserat vev-svänghjul-tryckplatta ihop också i en av de finaste balanceringsmaskinerna man kan få tag på! | |
|
Oj det var billigt. Är dom måttbeställda? Har dom ngn hemsida? ---- Länk |
|
|
Dröm inte iväg allt för mkt nu Micke... =) hihi "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Nä men man måste ju hålla sig ajour ;-) ---- Länk |
|
| Hallå igen! De är inte måttbeställda, men vi med m42 har fördelen att det finns en Honda motor som har väldigt lika kolvar som våran. B20A heter den, gissa om jag har letat länge för att hitta en med alla mått stämmande. Enda skillnaden är att komphöjden är 1,65mm lägre. Den finns dessutom med två olika kolvtak, en med -18cc dome och en med -2cc eller om det var +2 cc. Alltså en kolv perfekt för överladdning och en perfekt för sugmotor, såvida man planar blocket 1,65mm. Törs lova att kolvarna håller riktigt hög klass och designen på dem är rent race då kolvarna är väldigt korta och lätta. Kolvbulten är 21mm så en ny bussning i staken är nödvändig. Mer jobb än så är det inte!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.