AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.315

Nu har jag nästan köpt min 728! vad tycker ni?

Nu har jag nästan köpt min 728! vad tycker ni?

13000 mil, import, Automatisk växellåda, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Webastovärmare med timer, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Comfort Elstol förare med minne, Comfort Elstol passagerare fram, GlasEltaklucka, En ägare, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Mobiltelefon inbyggd, Multifunktionsratt, Navigator (GPS) med TV, Regnsensor, Sidoairbag, Stereo, Vinterhjul - friktion, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, ACC, OBS för 15000 xtra 4st nya 20 tums alufälgar med nya däck

Detta var vad som annonsen.

Jag hittade bara en del skönhets fel vilket ska ordnas av BIL & MOROR I TABERG AB.

Felen som jag anmärkte på som ska ordnas är:

·Lack skada på förare dör, dörren lackas och samtidig lackas sidospeglarna.
·Lister under dörrar var lösa, nya lister ska köpas och bytas.
·Askkoppens lock var sönder, ska bytas.
·Gummilister på stödfångaren ska bytas till nya, på alla fyra hörn.

6 månaders garanti på motor och låda.

Garanti på att milen stämmer 13000 mil, kan jag bevisa annat upphävs köpet, detta står i kontraktet.

De verkade seriösa och pålitliga, nu har jag inte gjort affären än, men hittills har firman och ägaren verkade på litlig.

Jag har betalat en hand penning på 1500:- och reste som är 124 500:- betalas vid leverans.

Så totalt har bilen kostat 126 000:- med nya 16” däck, nu vill jag bara bli av med min e21 323 så att jag kan köpa till fäljar till på sommaren.

Jag ska få bilen på torsdag nästa väcka, det känns bra. vad tycker ni?

Ni ska få höra hur det har gått.

Ras.mus
Du BÖR få till någon slags vitesklausul om köpet hävs...

Tänk dig själv om du köper bilen, lägger ner ytterligare 15-20000 på den i lull-lull, fälgar och service osv. Sen får du reda på att miltalet inte stämmer och köpet ska hävas. Vem står för dina kostnader då? Ränta på pengarna under tiden de har dem?

Vet inte om detta kommer att behövas, men normalt när man har kontrakt som kan hävas av denna typ av saker har man även någon slags "straff" om saker inte följs. Kan även vara leveransen...
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Säger inte att det är något fel på varken bilen eller affären, men jag gillar verkligen inte bil och motor i taberg. Åkte 30 mil i onödan dit för att kolla på en 535a som enligt uppgift skulle vara i ett mycket fint skick men visade sig vara en av de allra rostigaste e34or från 1992 jag hade sett. Nu idag kan jag skratta åt säljarens tafatta lögner och bortförklaringar, men då var jag inte lika glad.

BMW CS #5139
J.L
så var det inte när jag kom ditt, han hade berättat varje lilla små repa på bilen.
Jag viste allt om bilen när jag kom dit, kändes det som.

ras.mus
det första jag gör efter köpet är att jag kollar mättaren, men ska man verkligen vara så fixerat på mätare inställningen?

När jag prov körde den kom jag upp till 190 km/h och det var lika tyst och stadig som när jag körde 120 km/h. Jag bromsade ner den från 190 till 50 så hård det gick och kände inga vibrationer eller drag åt något hål.

Vad spelar det för roll äntligen om den har gått 13000 eller 20000 när den är frisk.
Har jag fel?

fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Fateh: Om Du skall köra bilen tills den stupar så spelar det väl inte så stor roll, förutsatt att bilen är servad "på riktigt", men med backad mätare. Kanske kan man anta att en person som backar mätaren (för att få ut mer vid en försäljning) även har snålat in på underhåll av bilen, men det är ju spekulationer.

Lycka till med bilen, backad mätare eller ej!

-- fjalar
PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Låter som ett intressant köp,men vaför inte kolla upp bilen innan köpet?Finns ju en del olika test att göra tex som M-test,Bildiagnos eller hos BMW.Det finns ju en massa utrustning på bilen kan ju var bra att få allt provat.Vet du har bilen ser ut under?Det kan alltid vara bra att se hela bilen....

Vissa bilhandlare ställer upp och ett M-test eller dyl,och sedan åtgärdar felen.Kolla upp det du med om du vill.

Mvh

Peter

Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Jag håller med PW, fixa en M-test, det tjänade jag cs 40000 på. En katten var "trasig och det är inte billigt att fixa, så bara den betalade själva M-testet. Jag betalade 2200 för min e38:a. Det är trots allt en MASSA pengar det rör sig om, hela 126000 enkronor. varför inte 128200??
Dh
262
Dhjinn
740iA E38
Ja visst ja, i katten så är det "keramik" som kan lossna och låta....kan säkert köra med den i flera år eller en dag. Men det viktiga är att jag drog av den på priset :o)
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
jag tror att du gjorde bra köp! Vad jag har hört om bil motor i taberg är helt OK! Nog ingen fara att köpa bil från dom! Verkar inte som om dom håler på med skruvning av bilar.

MvH Bmw 4-ever
Boys jag orkar inte med något M-test, jag menar bilen var hur mjuk och tyst och jag märkte inga missljud alls och allt utrusning fungerar som det ska.

Men jag ska ta upp det med m-test med killen i ”Motor i Taberg” och se vad han säger.

Jag menar jag har ju 6 månader garanti som täcker motor o låda, hur misstänksam för man vara :) jag vill bara ha en bil :)

Eller var säger ni?

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

En "katt" kostar i mellan 3-5" + montage om du har oturen att den ger sig. Mao. inget att hänga upp sig på tycker jag ivf.
Lycka till med ditt köp!

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.