|
|
|
|---|---|
|
Här köper man en Bmw som man finner fel på efter några dagar o säger till bilsäljaren att det ska fixas. Det fixas o sen hittar man fler fel o han säger till en att man ska lämna in bilen på måndagen veckan därefter. Då har dom vetat om vilka fel som ska fixas i en vecka innan jag lämnar in den alltså. Jag ringde idag eftersom de har haft den i snart fem dagar o frågar vad som händer. Killen som svarar håller på med bilen nu men fick in bilen igår. Alltså har bilen stått i tre dagar utan att de hade gjort ngt!! De sa ju Måndag!! Sen säger killen: Vad skulle göras på den?? Han visste inte vad skuille göras på den alltså!! Kan man bli mer tosig!!?? Ringde till bilhandlaren o sa att jag skulle ha den idag kl två för jag ska göra några äreende, om de inte fixar den idag så ALLT e fixat så ska jag kräva att de lämnar in bilen på Bmw så det bli ordentligt gjort annars så häver jag köpet!! Åsikter?? | |
|
visst älskar man bilhandlare, bilförsäljare, bilnasare, bilmeckar, bilverkstäder? :-) bara skit med bilar jämt :-) *ryser* |
|
|
Var inte så säker på att det blir riktigt gjort om du får in den till BMW, har hört en del skräckhistorier om en del auktoriserade handlare också... Mvh Elvis |
|
|
Det värsta är ju att den äldre broren sköter försäljningen o yngre sköter verkstaden. Snacka om att de kan bli fuffels där i mellen!! Jag glömde att skriva vad som är fel på bilen: 1# Skivor skeva fram, Fixat 2# Färdatorn display kommer o går lika så tempvisaren, inte fixat 3# Bromsoljelampan lyste när jag var o tittade på bilen första gången o han sa att de skulle fixa vad som var fel. Förra veckan så satte jag i larm i bilen o monteraren hittade en sladd som var ur. Han satte in den o samma lampa kom upp igen. Alltså hade de dragit ut kabeln istället att fixa felet. |
|
| Ska man skratta eller ska man gråta? Det där med kabeln fick mig nästan att gråta och skratta samtidigt... Lider med dig | |
|
Häv köpet! -- fjalar |
|
| Fick tillbax bilen.... Han hade fixat lampan nu men jag vet inte hur.. Han sa att det var sensorn i locket på oljebehållaren. Jag har själv kollat den o den var okej. Jaja, men nu är det airbagslampan som lyser istället.. Det slutar inte alltså!! MEn den lyste inte när jag hämtade bilen. Det kom sen när jag skulle iväg på ett äreende. Airbagslampan har man ju hört talas om!! =0( | |
| Kan man återställa lampan med en serviceåterställare?? Finns ju för knappt en femhundring?? | |
|
Jag rekomenderar dig att se upp med varierande tempgivare, det kan bli dyrt. Gå dit och skrik för helvete- |
|
|
Oj jag glömde det jag tänkte säga. Det värsta är att ska man lite på bil handlare eller ska man lita på privat person. Den ag köpte bilen av var hur trevlig som helst och "lät" hur ärlig som helst. En vecka senare upptäkte jag massor med fel som jag nu har återgärdat men han svor på allt att han inte kände till de felen eller brister- han var en riktigt skitunge vill jag säga. |
|
| Jag är ingen sån kille direkt eftersom jag jobbar själv med service o jag får rätt så mkt skit i mitt jobb. Jag menar att jag kan ju inte vara en lika stor idiot som mina sämsta kunder.. =0) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.