|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att det var bättre att starta en ny tråd med detta ämne. Jag har beställt en 16:9 skärm och har nu fått skärmen och installerat den, snacka om enkelt arbete, tog kanske 20-30 min så var allt klart. Jag har navigator med Mk2 installerat också. Men nu till problemet. Skärmen flimmrar hela tiden, den är i osynk kan man säga. Vad kan man göra åt det? Jag kan se att det finns något val med navigator 2004 på skärmen så det verkar som Mk2 fungerar i alla fall. Jag har prövat med "säkrings-trixet": 1. Slå på tändningen tills skärmen börjar flimra. 2. Stäng av tändningen, väntar i ca 80 sek. 3. Ta bort säkringarna för navigator och CD (sitter i bagaget). 4. Vänta 10-20 sek, sätter tillbaks dem. 5. Väntar en liten stund till och sätter på tändningen igen för att se om det fungerar. Men det fungerade inte. Någon som vet något annat man kan göra för att skärmen ska vara i synk och inte se ut som en TV som inte hittar kanalen riktigt? Hjälp? :-) /Hammar | |
|
Inte ett NTSC då? Klarar alla navi både PAL och NTSC? Tänkte om du beställt från staterna eller så. /Johan |
|
|
Det ska tydligen inte spela någon roll, NTSC visar väl bara svartvit om det är fel? Eller kan det bli sådan effekt? /Hammar |
|
|
Jag frågade förut angående PAL/NTSC: Länk Så det framgick i alla fall att det ska fungera, men en bild jag har nu är mer en bild som ser ut som när man söker en bild på TV, men som hoppar mer och mer för att sedan stabiliseras och synkas så den blir skarp. Men i mitt fall hoppas bilden hela tiden. ;-) Kan det vara så att man behöver en ny videomodul? Någon som har en som man kan pröva och ev. vill sälja? /Hammar |
|
|
Det verkar vara videomodulen som krånglar. Den tar tydligen över med sitt inbyggda OS så navigatorn inte visas. Prövade med att koppla in navigatorn direkt till skärmen utan att gå via videomodulen och då fungerade allt som det skulle. Går det att nollställa videomodulen? /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.