AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.117

Hitta Bilhandskar!

Sida 1 av 2
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Jag är väl en jättetönt, men jag har alltid sedan jag såg min första 3,0 coupé drömt om att glida ut på första vårdagen med ett par vita bilhandskar på mig.

Nu är det dags, men var kan man hitta dylika? Helst vita med Simon Templar-hål på ovansidan.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej tönt ;)!

Gå in på en "vanlig" handskmakarbutik<<Fel ord kanske ;),där köpte jag mina iaf :)

F-n...Har bara på dem på vissa högtidliga tillfällen ;)+ att sambon inte är med då heller...Hon skäms :)

Mvh Janne.
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
He he

Jag har kollat i "vanliga" butiker, men tydligen är det inte lika vanligt nuförtiden...

Vilken butik köpte du dina i?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Handskmakar'n i Umeå i början på 90-talet...Vet inte om just dem har kvar detta i sortimentet nu, men det kan väl aldrig vara omöjligt att skaffa fram igen i sådana fall..Fick dem som "töntpresent" av min sambo...Hon trodde ALDRIG att jag skulle använda dessa ;)

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Skall väl också tillägga för ordningens skull att dem INTE är vita utan svart läder MED Simon Templar hål ;)

Mvh Janne.
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Är det sådana handskar som liknar träningshandskar? Ni vet hål på översidan, och utan fingertoppar?

Prova och någon sportaffär? Köpte ett par till skivstången då man får valkar när man pumpar på gymmet. Var på stadium och där fanns det vita också.

Hade inte snubbarna sådan handskar i serien "Snobbar som jobbar" som sändes på 60- talet?

mvh
kristian
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Well...Hål på ovansidan "lite överallt" ;)+ att mina handskar faktiskt har "hela fingrar" :)

Mvh Janne.
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
ja, fingertoppar brukar det väl vara, annars var det ett bra tips.

PS Simon Templar = Snobbar som jobbar...
cu
16
curand
BMW 320i Touring -10
Porsche 911 GT3 CS -05
Simon Templar = Helgonet
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Ooops lite snabb där...

Helgonet - Simon Templar - Roger Moore - Snobbar som Jobbar.

Sorry ;-)
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Ahhh....äntligen!! Skönt att höra att man inte är ensam om denna vurm för bilhandskar!! Vi kanske kan bilda en egen sektion av BMW CS just för oss som gillar detta klassiska attribut...

Letade nästan ihjäl mig innan jag slutligen fann ett par svarta (läder, hela fingrar och med Simon Templar-hål) på en skinnbutik i Borlänge. Sökte även efter begagnade modeller, tillverkade på den tid det begav sig, men de flesta ägare till dylika handskar hade i de flesta fall slängt/tappat bort dem.
Använder precis som Janne T endast mina vid högtidliga tillfällen och när min sambo inte är med (av samma anledning som Janne).

När det gäller vita bilhandskar tror jag att de är lättare att få tag på. Tydligen är detta en "modeaccessoar" numera och jag har sett att någon av de större klädkedjorna (kommer inte ihåg om det var Lindex eller H&M) saluför dessa attiraljer numera. Problemet är väl bara att hitta en storlek som passar då de är avsedda för kvinnor.

/Ante
Pompe: Handskar som du beskriver såg jag i en handskaffär på östermalm i stockholm (sibyllegatan tror jag).
Så mitt råd är att kolla någon finare väsk/handskaffär i närheten

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
be
250
benny
535im-86
Hej!Mitt tips.Gå till en skinnmakare o be att få skräddarsydda efter just dina händer och så får du dom precis som du tänkt dej

mvh.benny
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Hittade en sajt på nätet där man kan beställa bilhandskar, dock inte vita

Länk

/Ante
Ja
760
JanF
530i-93
Busenkelt, gå in i hästsportaffär (helst lite exklusivare), där hittar du vad du söker
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Hästsportaffär låter bra, är det någon som vet om en dylik i Malmö-trakten.
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Eko-Hallen vid Jägersro har en stor hästavdelning annars om Hubertus finns kvar på Amiralsgatan. Någon som vet?

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Här är vad ni alla söker! :)

Länk

As well as providing protection, these sporty black gloves of soft lamb nappa are stylish accessory for heritage-minded classic car owners. Their practical design with half fingers and round, stitched perforations allows the hand plenty of freedom. The padded palm has a pleasantly soft feel, while a press stud at the wrist makes for easy removal. Available in sizes M, L and XL.
Price:€ 60,00

Länk till BMW Lifestyle Shop:
Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Hmm var det möjligen s:ett efter http som stälde till det...? Gör ett nytt försök och hoppas på det bästa :D

Länk

Länk

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Se här. Länk Dock inga vita, bara röda, bruna å svarta. Ser nästan ut att bli en liten rundvandring bland Malmös antikhandlare :-) // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Dom här va inte gratis men ser jäkligt bra ut Länk tror till och med att sambon skulle kunna tänka sej att åke med :-) // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.