|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är nån som kört båda dessa bilar årsmodell 00-02 med automat och skulle mycket gärna vilja höra era synpunkter på skillnader. Prestanda, komfort, förbrukning osv. Funderar på att köpa nån av dessa två nämligen. Mvh | |
|
Har provkort bagge tva ett antal ganger da jag funderade pa att kopa dessa. Prestanda upplevde jag som likvardiga, det saknades inte kraft i nagon av dem. Daremot ar det tva vasensskilda bilar. BMW'n ar en mer korglad och lattfotad, medans MB'n gar tungt och stabilt pa vagen. Utrymmena ar betydligt battre i MB. I mina ogon baseras valet mellan dessa pa om man tycker om att kora eller aka bil. MB ar den bil som smidigt och avslappnat tar dig fran A-B och du kommer fram nojd och glad. BMW ar den bil som man njuter av vagen fran A-B i och dar du kan komma fram nagot mer ledbruten men med ett leende pa lapparna. Ut och prova bilarna och om du inte forstar vad jag menar sa valj MB ;-)) //Örjan C |
|
| Jag skulle ha valt Mercan! Har kört upp en 320cdi från Tyskland nyligen och den var helt underbar. Dock är det ju som ovanstående säger, BMW:n är roligare. | |
| Jag har kört båda dessa bilar. MB'n har åkkomforten och BMW'n har körglädjen för den som vill köra aktivt. Det finns dock inget som slår BMW'ns komfortstolar (möjligen Saab Aero-96) när man är ute och kör långt. Prestandan är likvärdig. Du får dock betala mer för MB'n än BMW för motsvarande årsmodell och utrustning. | |
|
taxibil eller privatbil, så vill jag beskriva ägande känslan i alla fall. Båda bilarna ä kanoon jag har en kollega som har en 320 cdi t-01 som taxibil han påstår att dom har lite för veka framfjädrar "slår igenom" vid lite hårdare tag.Han har ochså fått byta ut dieselpumpen på reklamation för det påstås att en del av dom skurit pga filspån i bränslesystemet |
|
|
320cdi går väl ändå bättre än bmw? farsan har två st 270cdi, och dom går något lite sämre än min, men det är inte mycket! så då borde väl en 320 gå bättre? Har tyvärr aldrig kört en 320 men den har ju lite mer vrid och hästar. tycker 270 går grymt skönt faktiskt med, och billigt! Men som sagt, körglädje är det brist på i mb. Se till att köpa en avantgard om du ska köpa en mb bara. Mvh Rasmus |
|
|
HumAnyt Vad innebär Avantgard på MB........? |
|
|
finns tre untrusnings klasser heller vad man ska säga, olika listet, annan grill, mer utrusting innuti, snyggare klädsel, inreding belysta makeupp spegeglar och massa annat smått och gått. finns tre olika, calssic. elegance, och avatngard, (står på listen intetill förardörren!) Och så är listerna målade i karrosens färg, det är dom endast på avantagard, inte på classic och elegance. Nåt mer? är en del andra grejer som ja inte kommer på just nu, burkar vara exenon (heller hur det stavas) på avantgard, tror det är standard på dom tillochmed. men inte på classic och elegance. Mvh Rasmus |
|
|
Stod inför precis samma val som Wadstedt79 när jag skulle byta bil. Jag valde BMW, kör man 6000 mil per år är det ju trevligt om det är roligt under tiden. Prestanda märkte jag ingen skillnad på, däremot har ju MB tveklöst bättre utrymmen men saknar dock körglädjen. Avantgard innebär också att bilen är sänkt från fabrik vilket absolut inte tillför någonsomhelst körglädje eller sportighet, bara att den blir stötig. Välj en Elegance istället. Kör du mycket är det värt att jämföra service- och försäkringskostnader också. Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Hei! Min 530 DAT virker litt treg når man trår gassen sakte inn i turtallsområdet 1500-2200 o/min. Ved dette turtallet høres en vislelyd. Over 2200 o/min forsvinner lyden og kraften økes merkbart. Det er også mer fremtredende ved kald motor. Hvis man trykker hardere på gassen passerer man jo raskt over 2200 o/min, men ved vanlig kjøring i byen så irriterer lyden meg litt, og jeg er vant med raskere gassrespons. Tror ikke det er slik det skal være ? Noen ide` om hva som kan være feil (hvis det er feil). Har fått noen svar på norsk BMW forum, men vil gjerne høre flere svar. Kanksje noen har hatt samme symtomer?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.