|
|
|
|---|---|
|
Har fingrat lite på datorn för att montera bort den på min e36. Har konstaterat att det finns ett hål i lilla handskfacket i mittkonsolen, som alla hänvisar till. När jag pillar in fingret och skjuter på datorn så sitter den benet. har inte hittat någon "spärr" men det finns något som känns som en liten ögla som man skulle kunna dra i eller liknande. Klimatorn, jag har digitala kliman och undrar ifall det är något knep för hur man ska få bort den. Är det bara att bända från sidan , förarsidan eller passagerar sidan? Vill ju inte ha sönder något. | |
|
Tjena bader! Jag tog bort min dator för att byta diod för ett tag sen och kan bara konstatera att du gör helt rätt, fast inte tillräckligt hårt. Man får ta i lite grann då det sitter några "plastclips" innanför gummilisten för att hålla datorn på plats ordentligt. Det du bör vara försiktig med är själva gummilisten. Detta är bara min egen erfarenhet, jag är långt ifrån någon expert, så jag tar inget ansvar för vad jag säger! Lycka till! // Instinct |
|
|
enklaste sättet att få bort kliman på är om du redan tagit bort färddatorn enligt ovan beskrivet sätt. Då frigörs också kliman och du kan med ett enkelt handgrepp bända ut den utan att skada inredningen i bilen. Om du endast skall ta ut kliman så kan man om man har BMW orginalstereo först montera ut denna genom att lossa på de två insex skruvar som sitter på vardera sida. Alternativt om du inte har orginal BMW stereo så brukar det räcka att ta bort den lilla plastram som man ofta "knäpper" fast runt stereon o sedan använda en vanlig skruvmejsel för att uppifrån på sidan bända ut kliman... Lycka till! |
|
|
Så om jag har förstått det rätt. Ta i och dra ut datorn via hålet i handskfacket. går det inte med lite våld använd mera? |
|
|
Exakt så :) Har tagit bort mina ett antal gånger och varje gång sitter den som berget... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.