AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
818

ferrari köp

mafia_shq
kan vem som helst köpa en begagnad ferrari eller krävs det nått speciellt?
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Näe , inte förutom att man har en andra bil då ferrari har en viss tendens att stå mycket på verkstäder som för en billig slant gör olika typer av servicejobb.

Också hört de där skrönorna om att man måste vara speciellt etc. .. eller att man måste vara rekomenderad av en säljare etc. bull.

Har man cash eller kredit är det bara handla - utbudet är stort och prutläget bra.

Dock kan jag tänka mig att de bilarna som är nytillverkade och som det är kötid på först går till tidigare kunder , särskilt om det är limited edition.
Jag vet dock flera som köpt nytt både i sverige och utomlands utan att ha varit tidigare kunder.
mafia_shq
japp för jag har kollat runt lite på mobile.de och där hittar man billiga 90-or från 300-400 tusen så att det e inte så dyrt om man tex gemför med en m3 e46 -01 dom ligger runt där också , så att varför inte köpa en ferrari, finns ju en hel del på marknaden faktist så jag hoppas det inte e några problem. va tror du försäkringen ligger på tex den här Länk
H&
126
H&M
645ci -04
mafia_shq:

Japp vem som helst kan köpa en Ferrari, men att köpa en för 300-400 tusen om man inte kan meka själv är inget jag rekommenderar. Jag köpte min för ~700 tusen och jag har en års kostnad på 60 tusen i service, alltså exkl försäkring och bensin m.m.

Sen så rekommenderar jag starkt fler bilar att köra med då Ferrari och fjällsemester inte är något att rekommendera (har själv provat =) )

Hälsningar Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.