|
|
|
|---|---|
Dragan525 |
Hej...känns väldigt konstigt detta, jag kör vi säger typ 90 o ska sakta ner till 60-70, jag frikopplar lägger i 4:an o släpper koppligen o just när jag ska gasa på så känns det som jag har nåt spel i bakaxeln typ att det händer något där bak..att just vid gaspådraget spänner sig något där bak (skitsvårt att förklara) Har ni något hum vad detta kan vara, det kanske ska vara så?! bilen har nu snart 9000mil på mätarn... Mvh Dragan... BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
|
Jag har också detta "fel" dragan... lite irriternade faktiskt.. Jag är också nyfiken på vad det kan vara? Mvh Jojje |
|
| Det är nog ett spel som ska vara i drivlinan/bakaxel upphängningen. Det är troligtvis bakaxeln som rör sig litegrann och orsakar detta. Eftersom du först släppt gasen så rör den sig åt ett håll, när du sedan gasar på igen vill den åka till det andra hållet. Annars kanske kopplingen är lite dålig? Fast då borde det inte spelet enbart komma från bakaxeln. | |
|
Kan det vara något som är relaterat till dåliga silentblock? Någon som vet? /Gunnar /Länk |
|
|
Det kan inte var dåliga silentblock .. mina är utbyta nyligen.. Mvh Jojje |
|
| det är oftast de nedre länkarmslagringarna som ger upp- oftast de yttre först vilket orsakar "obalans" i bakvagnenen...kostar ca 4500:- att få dessa byta på verkstan... | |
Dragan525 |
Jag ska försöka förklara det lite bättre nu!..jag lägger i fyran, släpper kopplingen o just vid gaspådrag känner man att det typ drar sen släpper det lite sen drar det igen o sen släpper det o sen är det som vanligt (hoppas ni förstår nu!) :) Mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.