|
|
|
|---|---|
|
Kan jag kolla min färg kod via chassinr ??? Har en blanksvart bil med sonder lack har inte hittat färgkoden.... chassnr är BF91060JC33123 Min bil Länk | |
|
Jepp, om du ringer till din återförsäljare. Men då räcker det med regnummer. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
återförsäljare bilen är import 95 10 01 tror jag den var intagen.. går inte ringa bmw servige typ? Min bil Länk |
|
|
Min är oxå import och det går allderles utmärkt med ÅF för att få reda på allt man vill. Nästan. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Eller du kanske missförstod återförsäljare. Det är din lokala BMW-handlare. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
okej då är jag med! då ska jag ringa bmw å höra mig för!! tänkte om jag skulle få ringa där bilen kom från å vart i tyskland ! he... tack så mycket!! Min bil Länk |
|
|
Färgkoden sitter på vänster stötdämparfäste i motorrummet. Det står säkert sonder lack på klistermärket. Det ska finnas en siffra där också som ger den exakta färg koden. |
|
|
problemet är att den siffran inte står där!!! annars hade de inte varit så svårt! Min bil Länk |
|
|
problemet är att den siffran inte står där!!! annars hade de inte varit så svårt! Min bil Länk |
|
Plumber |
PÅ importbilar kan BMW inte slå upp lack-koden direkt. Det går säkert att fixa fram från tyskland, men det lär ta ett tag.... |
|
Plumper: Märkligt, jag ringde min ÅF och skulle ha ett lackstift och jag bad att han skulle kolla för säkerhets skull om jag sa rätt kod. Han fick mitt regnummer och berättade cirka två sekunder senare att jag har 289/6. Ja, bilen är importerad. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.