AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
531

Kvalite på service

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Det är dags att byta olja/filter osv på bilen nu. Tänkte lämna in den på riktig service och inte göra de själv denna gång då jag vill ha den ordentligt genomgången och det är jag inte tillräckligt kunnig för själv.

Min fråga lyder: Blir servicen lika nogrann gjord på en icke äkta BMW-verkstad som hos en äkta?
Om ett företag som t.ex Jarls i Helsingborg säger att de gör en Insp II för 2800:- går dom då igenom exakt samma punkter som grannen Paulssons Bil som är en äkta BMW-verkstad och tar ca: 6000:-???

om det är samma service som dom har lämnat offert på så skall dom gå igenom samma saker! kolla bara så att dom inte har sagt ett pris utan eventuellt material eller något sånt!

Både Jarls och Paulssons har jag bara hört och läst gott om (förra ägaren till min e36:a servade hos Paulssons och var mycket nöjd!)

Jag skulle servat hos Jarls om det verkligen är samma service!

MVH
Johan K
Jarls har väl inte riktigt med alla punkter som står i s-boken (och som BMW verkstäder bör följa) dvs de som inte påverkar driftsunderhållet. Sen om alla BMW verkstäder följer det till punkt o pricka är en annan femma...
Jarls använder Agip olja istället för Castrol SLX som de tar runt hundringen/liter för vanliga BMW (inte M o Alpina). Denna olja är däremot godkänd av BMW så det är lugnt!
Sen är även timdebiteringen något lägre hos Jarls.

Om du ändå servat den själv och inte har BMW stämplar hela vägen i boken skulle jag lämna den till Jarls och bjudit tanten på weekend tripp till Paris istället för att lämna den till Paulssons.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.