|
|
|
|---|---|
| Instumentbrädán funkade inte när jag skulle köra för par dagar sen. Belysningen fanns där på varv/hastighets/temp samt förbrukningsmätarna men dessa VISADE INGENTING...allt annat var helt DÖTT!!! efter att tagit av battkabeln funkar allt perfekt nu- nån aning vad som har hänt? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Syntax error :) brukar det kallas. glappkontakt ett alternativ. ///MVH Hasso Länk |
| tack hasso- trodde mera på att kretskortet håller på och ger upp hopp om livet=) få se om problemet uppkommer igen! | |
| tjenare jag tycker det låter som om givarn vid ena bakhjulet är kass! så vart min förut,det kan räcka med rengöring!! | |
|
ABS-givaren påverkar knappast varvräknaren eller tempmätaren, och om givaren tagit in fukt så hjälper tyvärr ingen rengöring. Kretskortet totalt sett i instrumentet ger knappast upp men lödfel kan förekomma och komma och gå lite vid temperaturväxlingar osv. Reset med batteriet kan lösa många problem (förutom ovanstående), det är gott om processorer i instrument och styrboxar osv, mystiska fel kan bevisligen uppstå. FP |
|
| Tackar Folke...nu var det ett par dagar sen detta hände och det verkar hjälpa med reset! kul va det i alla fall...=) då inga mätare fungerade- mindre risk för att bli tagen för fortkörning | |
|
tror jsag läste lite snabbt igår:) på min var det hastighetsmätarn och bränsleförbrukarn som dog, och då var det abs givarn! tur att du rättade till folke:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.