AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.250

Ge 0,1 promille till en ny server

Bengt-Magnus W
Jag har ett förslag.
Fin bil har mycket pengar sägs det ju.
Om alla som skänker 0,1 promille av sin bils (bilars)NYPRIS (se modellguiden)till BMWPower kommer de snart kunna köpa sin server.

Ett exempel: Jag har en 735i -87 (330800 kr)och en 328iT -95.(320000 kr) Detta blir 650800 kr.X 0,00001 blir ca 65 kr.

Många bäckar små....
Om det är nån som tycker det verkar snikigt så kör på 1 promille =)

PS
en server för 50-100 lakan klarar behovet för ett mindre-medelstort företag. För att köra en sån häringa webbsida klarar man sig på en pc med vissa modifieringar.

Kartoffeln und Sauerkraut -Jawohl!!
Visst, jag tycker att vi alla borde kunna skramla ihop till en ny maskin, men jag kan ändå inte låta bli att gnälla lite på ditt (dina!) inlägg. Följande är hämtat från reglerna för forumet:

"§9. Att posta samma inlägg i flera forum är inte tillåtet då det finns ett syfte med uppdelningen av de olika forumen."

hm. Det gör ju inte heller direkt forumet snabbare om man postar samma inlägg där och där och...

/Micke (gnällspik)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
micke:

Håller med till 100% speciellt då det redan finns trådar ang detta.

/Edvard
BMW CS # 4503
PIST OFF
100%.Sluta med tramserierna nu.Sälj bingolottor

20tum SPLITT
Bengt-Magnus W
Ungefär de kommentarer man kunde vänta sig. Forumpolisen...
Jag kan ta fram 500 inlägg som är onödigare än mitt(mina). Dessutom är de redan borttagna av adm.

Ursäktar för mitt beteende, men motivet var faktiskt att få in pengar till en ny server snabbare. Då kanske forumet blir snabbare också =)

Tänk lite innan ni rackar ner på folk. Vissa här verkar ha ett otillfredsställt behov av att hävda sig.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Be-Ma W:Vissa kan ju känna sig träffade, de som kanske inte bidragit med någonting.(Önsketänkande med dina initinaler?)Men nu är det ju lönetider så då kanske det flyter in mera pengar, tycker att det har gått rätt hyfsat med insamlingen.
MVH

Hasso
Bengt Magnus W,

jag är själv webutvecklare, har haft en del mailkonversation för att försöka hjälpa de som driver BMWpower med prestandaproblemen, jag kan försäkra dig att Tommie är mycket kompetent och vet vad han talar om och att servern behöver förstärkas. Att säga att en "modifierad bords PC räcker" är alldeles för enkelt...hur kan du veta var flaskhalsen ligger....en stilla undran....?

Dessutom ser serverbehov olika ut från verksamhet till verksamhet.....något att beakta. Att beakta är också det stora besökarantalet på BMWpower.

Simon
Bengt-Magnus W
simon

Jag är själv PL på "ett stort svenskt IT företag" och sysslar med infrastrukturuppbyggnad och förvaltning. Med min erfarenhet behövs inte en server i 100.000 kr klassen för att köra en sån här sida. Snarare en liten "PCserver". En PC som anpassas för serverändamål(cashminne,raid mm). Det kan förvisso handla om 20-30.000 kr.

Jag la inte in penga aspekten för att spekulera om de problem bmwpower har utan för att bemöta ett tidigare inlägg om serverkostnader. Om det handlar om flaskhalsar är det inte servern det är problem med utan det nät den är ansluten till.
Men jag tänker inte fortsätta diskussionen här, detta är ett bmwforum...
Tack för mig =)

Bengt-Magnus,

det har aldrig hävdats att det krävs en server för 100 000 heller...utan en för ca 30 000. Sidan är i nuläget tungt lastad. Visst kan det vara så att det går att optimera kod/databasanrop etc....dock drivs denna site ideellt vilket gör att vi som användare inte ska ställa de kraven på BMWpower anser jag..de gör ett kanonjobb som de gör!

Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.