|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! Tänkte höra efter angående biltemas sänkning för 29.90 per fjäder. Vad är detta för ENORMT ekonimisänk. Olagligt? Farligt? Sliter det på bilen? Lätt att ta på/bort? Tack på förhand. Inte vad man kör utan HUR! | |
|
Hoppas verkligen du inte menar den "grejen" du skruvar på fjädern de är isåfall livsfarliga, köp dom inte. Välkommen till forumet. |
|
|
Jo det var nog sådana. Ska akta mig för dom då! TACK :D Inte vad man kör utan HUR! |
|
|
Personligen skulle jag aldrig ha köpt sådana. Men det kanske kommer in något mer inlägg om någon som har mer/andra synpunkter på dom. Jag vet iallafall att besiktningen sätter 2:a på dom om de är monterade. |
|
|
Jobbar på farsans verkstad ibland och har sett denna "lågbudgetsänkning" in action. Man riktigt ser hur fjädrarna lider!!! Skulle aldrig köra omkring med dessa monterade, kanske om man måste paniksänka innan nån utställning eller nåt sånt... Köp en riktig sänkningssats istället, är inte SÅ dyrt.. :) |
|
|
Jag satte dit sånna i bak på min tilläfälligt för att få upp hjulvinklarna /\ alltså jag höjde bilen med dom... (fanns inte mycket kvar av däcken i bak på insidan) Det var stenhårt det gick i princip inte att köra och jag kan tänka mig att det blir ännu värre och sänka med dom usch och fy sånna skulle jag aldrig sätta på en bil. --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| hur kunde ringarna bli nötta på insidan om du höjde bilen???????det borde ju bli UTSIDAN ISÅFALL SOM BLIR NÖTT!!!! | |
|
Det var väll för att däcken nöttes på insidan som han höjde bilen... ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| men det står ju att dom blev nötta på insidan när han hade höjt upp bilen............... | |
|
Håller med dig fanatic. Inte blir däcken slitna på insidan om man höjer bilen...... |
|
|
Anledningen att han monterade "höjningarna" var ju att bilen slet däck på insidan, så skrev han i alla fall... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Om du vill sänka rikit billit så e de ju bara å kapa fjädrarna! Enkelrikta Öresundsbron! |
|
|
Zime: De krävs dock rätt bra precition för att få de exakt... om du inte vill åka omkring snett ;-) Gjorde de dock på min gamla volvo för länge sen... Kapade i den sidan som blir "plan" i slutet. Den spännde vi ihop den igen när den va kapad och svetsa ihop så änden blev plan igen. Blev kanonbra... superväghållning ala Volvo 242 *haha* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.