|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min torkare bak vill inte vara med längre finns det säkring/Relä till denna ? Vilken/t isf o vart sitter den eller vad kan det annars vara ? Någon som vet ? | |
|
Länk Kolla in länken så hittar du allt om e-39ans säkringar. |
|
|
På min var det så att torkaren gick trögt (skit i lagringen ) då löser en tempsäkring ut, den återställer sig själv efter en bra stund. Öppna glasrutan och kolla så är torkaren går lätt (är då frikopplad från motorn) om inte smörj rikligt med tunn olja vid torkar armen och vrid fram och till baka tills den går lätt. Om det inte hjälper kanske du måste plocka isär allt för grundligare rengöring. Var i så fall försiktig det sitter en putte liten insexskruv vid knappen där du öppnar glasrutan den kan ha rostat och då är det knepigt att få bort den. |
|
| Var ute o testade nu och den gick inte så lätt så får smörja lite och se om det hjälper tackar för tipset! | |
| Var ute o smörjde nu. går trögt endå men kollade så att torkar motorn gick iaf. men verkar som att jag får skruva isär arm o fäste o göra rent myckeyt tråkigt! | |
|
jag tror att du får göra en komplett renovering för jag hade liknande symptom. Jag ersatte allt med nytt. Det finns massor med gamla inlägg om E39 bakrutetorkare. |
|
|
Lagret kostar bara 252 + moms och är mycket enkelt att byta. Om nu inte skruven vid öppningsknappen rostat sönder, det är för övrigt ingen insexxskruv utan en torxskruv. /Chrille |
|
| Då vet jag varför jag inte fick i någon insexnyckel ;-) | |
| Då kan jag meddela att den torx skruven bara snurrar ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.