AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.747

Jösses vilken provtur.

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej alla.

Lite glad nu faktiskt. Efter många mörka stunder med verktyg så vart det en rejäl ljusning idag. Lämnade iväg bilen till en jobbarkompis som bytte dämparna, som var sista saken att fixa.

Så efter att kört motorn varm så tänkte jag iaf testa lite hur den går. Då jag köpte den så var det mycke jobb att göra, så jag har egentligen inte kört med den alls. Bara kort o lugnt kan man säga. Körde i ca 90Km/h, ekonomiläge o avslagen antispinn, körde plattan i botten.....den växlade ner o jösses jävlar....På torr asfalt så började fanstyget spinna, o den bara gav mer o mer. Helt galen bil som en annan kille sa här om sin 750. Otroligt vad den var frisk. Känner mig som en liten pojke som förättit sig på godis.

UNDERBART.

Så en upplysning, tolv är KUL.
Paap Reeder
Hej Ronny!

Vet prexis hur det känns. Stort Grattis!

Snart är det även dags för rapport från mig.

MVH /// Paap R
alain
hej RonnyL

gratulera till späningen alltid kul att har en bil som man kan räckna med . jag tänker sätta på min en trimbox och testa skilnad. jag ha hört att det sänka ner bensinförbrukning och ändå får mer kraft .

MVH //alain //
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jahaja...Nu blir man ju sugen på en V12:a också :)TROTS risken att man aldrig mera får rent naglarna sen ;)

Mvh Janne.
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Ja, jag gottar mig fortfarande. Ska oxå chippa min i sommar, soppaförbrukningen har jag inte hunnit kolla ännu, men den är väl bara positiv att få ner.

Janne; Nog har jag vart skitig under naglarna alltid. Haft bilen ståeende i ett halvår nu. Men känner att jag känner bilen rätt bra nu, fått bort EML-fel tex, känns toppen. Nya dämpare o fjädrar, olja, stift, kylare o styrboxar. Det som nu är att ta reda på skador efter två inbrott i bilen. De satte ett knä(tror jag) i förardörren så att till o med rutan vart sne. Går trögt för elhissen. Antar att jag får köpa dörrar för att få till det.

Men ta o prova en 750, finns nog lite här o där. Jag gjorde det sommaren -92, sen dess har jag längtat, å nu har jag en.

Nu är ju saken den, att jag vill inte byta ner mig, så vad blir då nästa bil???
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Härligt! Har ställt på min nu, fälgarna polerade, nya däck beställda, montering nästa vecka.........265 ór bak så det ska nog inte behöva spinna i allafall. Nu väntar vi bara på att den j....a snön försvinner. Sen ..

Zaharald
V12 LeMans
Kan hålla med om att 750 e32 är en gottebil , körde 750 hela förra sommaren .

Körde en sån första gången 1989 , körde en Ferrari 328 GTS till Halmstad från norra Skåne för att hämta en importerad fullmatad 750 tillbaks till Skåne . Ägaren hade blivit av med körkortet så jag fick offra mig , :) (han blev "tagen" i en Cadillac , och ej i Ferrarin :) )

RonnyL : du kan ju alltid byta upp dig till en 750 e38 , i framtiden .

alain
jag har tesat en 750 chipad och körde rejäl med den cirka 8 mil på sport körning, växla ner trycka på gas köra om, bromsa, gasa ingen och, som sagk,TESTA!, förbruckning blev till slut 1,07. då jag tyker att det är bra. samma sträcka med min, på samma sätt, 1,6 milen. jag inte är ut att köra som en galning, men det är bra att har respons och låg förbruckning.
lycka till ingen med din ny pärla.

MVH //alain//
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
jag fatta rinte hur 750 kan spinna loss så lätt med bara 300 hästar , då jag hade 540 touring med 286 hästar var det inte alls samma spinnaloss tendenser trots "likvärdig" motor och antispinn avslagen.
Grattis, det låter väldigt lockande med en V12:a.... måste få min bil på vägen igen...
Visa användare
271
iron m///
bmw 750ia 1991
bmw 320 tic ;)
var ute en iten runda i min 750 å satans roligt var de.. tror dock ej ni kör lika dant som jag.. rök från däcken gjorde de i alla fall både 1 å 2 i roondelerna ;) så jäkla gott drag är de..

Iron M///
ni
55
nicke30
760i -04
750iAL US-91
525i -04
K1300S-09
Beror helt på vilka däck man har på bilen. Mina förra däck så spann den utan större problem på torr asfalt. Fast med mina nya så spinner den inte alls, Om inte vägen är våt förståss, eller om man svänger häftigt.
Jag chiptrimmade för ett par år sedan och fick inte ner soppa förbrukningen alls, men den kändes lite piggare, men det kan ha berott på att den växlar senare numer.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Vad är det för kretstyp som "chiptrimningen" ligger i ?

det är ett eeprom - men vad är typbeteckningen - den brukar vara bortslipad.

tänkte dra ett par kopior på chip jag har liggandes.
alain
hejsan !

det finns flera sorter trimmbox efter vad jag har förstort och en av dom är lite dyrare kan det vara den? vet ej vad den heter. men priset ligger cirka 7000:- jag ska försöka tag reda på lite mer om den.

MVH //alain //
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Det är två stycken eeprom kretsar som man ersätter.
Ma
38
Magnus K
850Ci 6-vxl
När jag läste denna tråden så var jag bara tvungen att väcka min 12:a ur vinterdvalan oxå.
En rejäl varmkörning och en kortre åktur, oj va jag längtar till den dan det är dags att ta ut den på allvar.

mi
196
mikael
730i-87
745i-85
750i-89
730i-93
525 tds touring -93
en 750 som går loss i 90 på torr asfalt måste ha en glömd domkraft under bakaxeln, om det inte är jeppes förståss..

åker hellre cadillac
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Nä, det gick alldeles utmärkt. Antar att däcken spelar en roll oxå, som nicke säger.

Magnus K: Såg för några veckor sen en 850 som var rätt sorglig, den var slut i bakvagnen, svajade en bra stund efter ett farthinder. Plåten var som ett russin. Synd på en sån pärla. Riktigt synd.
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Hur blev bilen med tanke på höjden o så
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej T.A.

Ska ta nya bilder på bilen, den är så jäkla dammig nu. Jag tycker den vart perfekt. Rätt linje rätt över sas. Bak ser den inte trött ut alls längre, som tidigare. Kanske många tycker man ska sänka en sån här bil, men jag tycker det är härligt med orginal-looken. jag ska ta å skicka dig bilder så fort jag tagit nya. Fjädrarna från motor-nord var dom rätta.
Hm.....spinner loss i 90Km/h???....det där var lite & ta i va?...:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.