AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
523

Glas skada, behöver assistans

ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Jag råkade krocka med bomen på öresundsbron och hade inte brobizen monterad. Öresundsbron säger att det var mitt fel och försäkringsbolaget säger att det inte täcks av glasskada på bilen eftersom jag koliderade.

Jag hade ett fett stenskott i rutan innan jag koliderade med bron. Kan jag åberopa glasskada för den delen?

Låter ju kul när man ringer bolaget.. "föresten jag hade ett stenskott också". jag har bildbevis på stenskottet och flera vittnen. sysn även på rutan eftersom sprickorna från bomen är annorlunda formade än stenskottet.
Aldrig reflekterat över varför det är 30 km/h ( samt 2 röda ljus om bizzen inte funkar...) genom bizzfilen??
Dvs. du kvalificerade dig troligen för en vårdslöshet i trafik....

Hur som: lusläs dina villkor om det tydligt framgår att glasskada genom kollision ej är ersätttningsbar , kan tänka om man har halvförsäkrat att FB försöker slippa betala genom att försöka "skylla" på vagnskade försäkringen

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
nu var det faktiskt inte snabbare än 30 eftersom det var kökörning.

Bilarna framför mig passerade med ett rödblink mellan varje bil.
tills jag skulle passera så åkte bommen ner halvvägs innan den vände.

Så nej, jag var inte mera vårdslös än vem som helst annars.. Jag har bildbevis som visar att bommen inte var helt nere eftersom skadan är sne på rutan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.