|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa ett nytt (begagnat) styrdon till xenonet från en skrot i Gävle, då den ena nuvarande styrmakapären har gett upp. Till frågan: Är det något speceillt nummer på styrdonet, vet att det finns två olika boxar beroende på årsmodell? Min är en -99:a. | |
|
Det finns två likadana xenonstyrenheter i 523i av årsmod -99. Numret på boxen är 63 1 28 387 114. Kimmo |
|
|
Fick som svar av skroten: Har ett Styrdon med nr: 8387114 BMW 5DV007760-29 Någon som vet om det är samma box? Saknar verktyg så jag kan själv inte skruva ned och kolla om det står något på styrdonet för tillfället. |
|
|
Hej! Dum fråga kanske, men Du har väl kollat att det inte lampan som gett upp? Kollade på lite lösa drivdon jag har liggande och alla har samma nummer 5DV 007 760-29 de kommer från bilar med årsmodell -99, -00, -01 så det Gävleskroten har borde passa. Mvh/Saij |
|
|
Hej Saij Har testat med lampbyte utan resultat. Har testat att byta sida på styrdonen och därmed lokaliserat felet :) Tack för infon! /Jonas |
|
|
De sju sista siffrorna i BMWs artikelnummer är de som bestämmer, de fem först är bara ett prefix som anger vilken typ av artikel det är. Alltså stämmer numret från skroten med det som KooJiiKoo anger. Men kolla vad det står på dina nuvarande boxar för att vara säker. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Får man fråga vilken skrot det är? /// Nicke |
|
|
Nike_Boy, Häggs Bildemontering, hur så? Erikw, Ok, tack! /Jonas |
|
| Bara undra, bor i själv i Gävle och har letat diverse bmw delar på skrotar utan större framgång. | |
|
Skroten är Häggs Bildemotnerneng. Finns länkad från www.bildelsbasen.se /En trött och smått berusad jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.