AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.445

Värde på en 323 Coupe -97 ?

Sida 1 av 2
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Vad är ett vettigt pris att betala för en -97:ans 323 Coupe med taklucka, solidlack, ASC, farthållare, sänkt, 17 tums sommarhjul med bra däck, etc., 12500 mil?? med komplett ?? servicebok, nyservad, besiktigad, skattad, bilen är i bra skick och är importerad 2001 av nuvarande ägare, dock inget skinn eller klima..

mvh
Kent
Solidlack samt minus klima blir svårt att sälja vidare. Om den är så påvert utrustad saknar den säkert också stolsvärme som är standard på de sv-sålda.
På coupen är även sportstolar och hel/halvskinn ett stort plus.
Jag tror inte på mer än max 55 som slutpris för den, tyvärr.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag tror nog på ett lite högre slutpris förutsatt att milen stämmer och den är fin, 65-70 k kanske.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Är det så vanligt med sportstolar och hel/halvskinn i E36 couperna så att avsaknaden drar ner priset?

mvh
Kent
Shopkeeper: avsaknaden av sportstolar i skinn är nog inte det mest kritiska på denna vagn, snarare avsaknaden av klima som på en BMW från 1997 är ett måste.
Några 65-70 för en 323 utan klima är vansinne nu när våren börjar närma sig.
Sen är just begagnade BMW spekulanter väldigt kräsna. Fick visserligen min 318 -94 utan ac såld snabbt i höstas men väldigt många ringde o frågade om ac fanns. När jag nekade avslutades samtalet omgående...

De flesta sv-sålda BMW efter 1995 har klima och spekulanter av en 323 förväntas att det finns.

Som exempel kan jag ge en sv-såld 323 sedan -96 utan klima som stod hos en Peugothandlare i nästan 1.5 år. Kikade på den förra våren. Dåvarande pris 70 lakan oprutat.
innan prut...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Kanske lite dålig referens men jag sålde denna 323ci:n från 97 för 120 000 kr hösten 2002 :)
Länk

Att 323:an skulle halverats i värde på 1,5 år låter lite väl.
Iof med klimatronic och aeropak. Men inte sportstolar och inte skinn.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
E36orna har som jag förstått det fått genomgå samma stålbad som e34an gick igenom för några år sedan. Wendtan du fick riktigt bra betalt om du ser i backspegeln. Tror på ett slutpris på 50-70KSEK...Stort spann.....

/Simon
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Varför jag tror på ett lite högre pris, runt 65-70k är att det är en coupé med låga mil samt att den inte är alltför gammal heller (97:a). Hade den dock haft skinn o klima så tror jag den kanske skulle ligga kring 80-85 k. Hur som helst så tror jag inte att man bara får max 55 k för en 97:a med 12500 mil på mätaren då man antagligen får slanta 45-60 k för en flera år äldre 325 coupé som också saknar klima och kanske även rullat närmare 20 000 mil.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

JN: Jag håller med dig att om klima och skinn fanns skulle den nog kunna gå för 75-80 om den är schysst i övrigt. Den enda fördelen med objektet som diskuteras är att milen är relativt låga som du påpekar, det kan tilltala en del.
Men som tidigare sagt tror jag den blir mycket svårsåld i dagens läge då utbudet av E36 coupeer överstiger efterfrågan.
Därför lär ingen springa benen av sig för att köpa en 323 utan klima och metallic. Prutläge således och bra för ev spekulant!

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Ni stavar SCHiin på fel sätt grabbar, det ska stavas SCHiin!!!...höhö.

/Simon
OK...SCHiin!

Här nere säger vissa infödingar laijjdoor istället :)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Runt 60k tycker jag låter rimligt för denna bil. Personligen hade jag gärna köpt en dylik bil för runt 50-60k, hoppas man hittar några när kontot fyllts på :)

Läääädåårrrrrrrrrr kan man klara sig utan, hellre sportstolar i tyg än vanliga i läder, resonerar jag.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
KH,

du och jag är nog en mycket liten skara som fördrar att inte ha SCHiin på en BMW....enligt min erfarenhet iallafall...

/Simon
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Om den 323a från -97 med 12500 mil som näms ovan är värd mellan 50-70k, vad är då min 325a -93 värd som har gått 15000 mil å varken har klima eller skinn? Skulle aldrig sälja den under 60k, tror inte heller att det är så svårt att få 60k för den. Skiljer det inte mer än så för en nyare årsmodell? Visserligen en 323a men ändå..

MVH
Martin
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Vill också nämna att jag skulle värdera ovan 323a till mellan 75k och 85k..

martin,

Jag värderar din bil till runt 50 000:- . Tror att de flesta som köper E36 är mer intresserade av stor motor och snygga fälgar än vilken årsmodell den har.

Personligen tycker jag inte att någon E36 är värd mer än 70 000:-, sen börjar man ju komma upp i E39/E38-nivå och i jämförelse känns E36 stenålders.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
KH: När du säger att du inte tycker ngn e36 är värd mer än 70k, menar du även m3, Alpina B3 och B8 4.6 osv. då lr?

Mvh Jens
BMW CS # 5080

JN,

Nej givetvis inte! Ursäkta min otydlighet.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
ShProPro-medlem
207
Shopkeeper
X5 3.0iA -04 Safirsvart
Tack för responsen, en bekant till mig köpte den idag för under 60´, och den var i alla fall i mkt bra skick sa han, så jag hoppas han gjort en bra affär.

mvh
Kent
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Utan AC och skinn, max 60.000:-
Shopkeeper,

han gjorde en bra/realistisk affär. BMW som har "fel" utrustning säljs billigt för att överhuvudtaget bli av med dem. Hoppas att din bekante är nöjd!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.