AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.043

M3:orna dyrare igen...

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hej.
I vintras och höstas såg man M3:or för runt 80000:-...och mänger runt 100000:-...(pratar om 3.0:an).

NU har man ju sett att den sista månaden har dom kostat bort emot 140000:-....iallafall i utsatt pris...

Skiljer de så jävla mycket på höst och vår...eller är dom som säljer bara lite för optimistiska??

Funderar själv på att EV sälja nämligen.

///M3
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tror knappast dom gått upp 40´ men visst, eftersom våren kommer nu så kanske man kan få något mer än på höstkanten...

Beror nog snarare på säljarens optimism eller att bilen ifråga är en finare bil helt enkelt.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Nej, några 40k har de inte gått upp sen i höstas, de har nog egentligen inte gått upp ngt alls, var nog istället så att de gick ned väldigt mkt i höstas för att säljarna skulle kunna bli av med bilarna då. Nu när det snart är vår så är priserna åter mera "normala igen".

Sedan så var det ju också så att de bilar som annonserades för strax under 90k, var ett par tre stycken, saknade en massa viktig utrustning och sedan kanske skicket inte heller var det bästa?

De m3 3.0 som det begärs närmare 150k för nu är säkert mkt välutrustade bilar i mkt fint skick, men jag tror ändå att prissättningen är väl optimistisk, de kommer nog att få sänka priserna både en o två gånger innan bilarna blir sålda. Runt 115-120k tycker jag kan vara rimligt att betala för en väldigt fin m3 3.0 med mkt utrustning o en mätarställning runt 15k mil.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
skänk inte bort era m3:or! , vänta på rätt köpare!!
för under 100k så finns det nog lite frågetecken i garderoben...
sålde min 95:a med 110000 mil på mätaren för 145k för två veckor sedan (saknar den lite)..
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Håller med Gnator..tänker INTE sälja min får några 100 eller 110000:- då behåller ja den hellre...

Skönt att veta att det i allafall är lite värde i den än:)

///M3
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Precis, bara för att det har sålts ett par tre stycken snikutrustade bilar i tveksamt skick till billiga höstpriser under hösten/vintern så behöver man inte få panik för det och dumpa sin fina m3 till ett vrakpris. Fina bilar kommer alltid att betinga ett högre värde, det heter ju som bekant; "man får vad man betalar för".

Jag tror också att m3 3.0 nu har kommit till ett skede där skicket börjar variera alltmer och risiga bilar kommer fortsätta att sjunka i värde snabbt medans de riktigt fina bilarna kommer sjunka allt långsammare i värde för att till slut stabiliseras.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

JN <

Du är en sann analytiker! ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror säkert att rätt många köpare inte har något problem att punga ut 130.000 istället för 110.000. Problemet är snarare skyhöga försäkringspremier och servicekostnader. Åker man på att göra insp2 och köpa nya däck i början av sitt ägande samt är under 30 bor i hyffsat stor stad så har man mer eller mindre betalat inköpspriset rätt snabbt i form av löpande kostnader.

Det finns för få köpare till dessa bilar i dagsläget och därför måste även personer som rear ut sina bilar vänta ganska länge innan bilen blir såld.
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
nilez:

Det ligger nåt i det :)

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.