|
|
|
|---|---|
|
Hur kollar man enklast om spolarpumpen till bakrutan är trasig? Jag har en 318 compakt Tacksam för svar! | |
|
har du hittat den pumpen?... min verkar oxå paj, men jag hittar bara två pumpar, en till framrutan å en till framlysena... vart sitter den till bakrutan? /Jonas |
|
| Tja bra fråga..jag frågade på BMW igår när jag var där och fick mina nya speglar ditsatta... och då sa de att den sitter fram...så antagligen är det väl en och samma pump till den fram som bak? jag kan ha fel. Ska se om jag hittar nått om det i min Haynes! | |
|
Hittar du pumpen så är det ju enkelt att kolla om den funkar. Bara koppla till 12V och se om den pumpar. Gör den inte de så är den pajj... Om det är seperat pump till bak vet jag inte. Den vanliga sitter ju på spolarvätsketanken... |
|
|
Wolverine: meddela gärna eventuella framgångar... testade min bakrute spolare idag, å den verkade helt paj till en början, men när jag kollade bakrutan efteråt så hade de runnit ut en del som nu rannn ner för bagageluckan... så min "sprutar" lite iaf... men de e inge vidare tryck... /Jonas |
|
| Jag har kollat i min Haynes där står det ingenting om dessa pumpar... Jag lyssnade igår när jag satt i bilen... det låter om pumpen....när man trycker spaken nedåt... så det verkar som om pumpen funkar men att det är någon slang eller så som inte verkar sjysst... så det blir ju skoj att kolla!! INTE!!!!! | |
|
Nu har jag provat och dragit och fixat och kommit fram till att mitt munstycke bak var helt igenrostat så jag fixade ett nytt munstycke och vips så funkar det! :D Vet inte riktigt hur det kan har rostat ihop så kraftigt men så var det...får ju hoppas att det är samma fel för er andra! |
|
|
munstycket... menar du då allra längst ut på slangen? ute på torkararmen...? fanns delen å köpa på BMW? pris? /Jonas |
|
|
Jonas: Jag fixade det jag hade snarare än ett nytt.. Men jag antar att det finns på BMW.. lägg det i 556 och blås sedan ur det med tryckluft eller så så borde det funka...använd även en nål att pilla med från båda ändar... det finns ett litet hål mellan de där spolarvätskan ska ut.. se även till att trycka in nålen lite där med... så att alla smuts försvinner /Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.