AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
663

Uppdatering Theanders i Lund

Tyvärr så har det visats sig att de som kritiserade Theanders i Lund har rätt.

Visserligen har jag blivit korrekt bemött, men sedan hjälper det ju inte hur trevlig man än är om man inte kan leverera.

Min bil är inne hos Theanders för reparation pga. skadogörelse och man har gång på gång skjutit upp färdigställandet av min bil.
Har det inte varit väntan på det ena så har det varit det andra.

Förra veckan var det, "den blir klar på fredag". På fredagen var det "den blir klar i början av veckan", sen blev det "slutet av veckan och idag blev det "kanske imorgon".

Men det är klart... Kundmottagaren har ju "aldrig lovat något".

Ytterst dåligt av Theanders att behandla kunders tid på detta viset. Ännu dåligare av dem att inte ha någon som helst förståelse för sina kunder. Sämst av allt är att ett arbete som skulle ta max 2 veckor nu kommer att ta 3 1/2 vecka!
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Jag försvarar inte theanders på något sätt över det sätt som de betett sig mot dig byggarebob men känner ändå att jag vill ge min vinkling av Theanders.

Både min och min fars BMW har varit där inne på grund av skadegörelse som följd av stölder, och båda dessa gånger har vi blivit bra bemötta (vilket du iofs inte klagar på) och bilarna bledv klara på utsatt datum.

Den enda invändningen vi haft mot Theanders är när min bil blev bestulen stals alla fälgar vilket gjorde att jag fick låna en kompis stålfälgar, hade dock inte några bultar till stålfälg varför jag åkte in och bad om extra som lån så att bilen kunde fraktas till Theanders. Det satt dock hårt inne innan de ville ge mig några bultar till låns. Dett är den enda invändnigen jag hitills haft mot företaget.

Länk
Bemötandet har jag inget att klaga över men det håller inte att säga ett datum och sedan skjuta fram det hela tiden. Jag kan acceptera att man måste skjuta fram tiden om något oförutsett händer men att göra det så här många gånger...

Bättre att vara ärlig än att skjuta fram ett par dagar i taget och hoppas på att kunden godtar att bli behandlad på det viset.
Hej

Jag har haft min bil hos Theanders vid tre tillfällen de senaste två åren för reparering av skadegörelse och de har alltid tagit in min bil på måndagen och kunnat leverera den på fredags fm/em.
Arbetet de utfört har jag inget att anmärka på förutom att en viss dimma uppenbarade sig under lacken efter ett par veckor. Detta fixade de kostandsfritt utan snack.

Dock missade de att kolla servobehållaren under insp2 varför jag 100 mil senare fick fylla på den nästan tomma behållaren med ny olja...
Som tur är så är det inte långt till Förenade Bil i Fosie där jag har mer förtroende för mekarna och lämnar den hellre dit.

Däremot tycker jag att bilförsäljarna är en samling fossiler som har en väldigt ointresserad attityd till nya okända kunder. Jag tror de lever gott på de trogna BMW köparna i Bjärred/Lomma samt Professorstaden/Galjevången i Lund.
Mina erfarenheter vad gäller sammarbete vid koll av servicebok till sv-sålda bilar samt garantiåtagande är inte heller de bästa.

Kundmottageren Thomas tycker jag däremot är hjälpsam och den nya reservdelskillen Peter är också schysst även om han är rätt ny där och har svårt att hitta delar.
Men jag gissar på att det tar ett tag innan man blir "ETK-guru" :)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.