AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
881

Vanligt att bli bestulen på vita blinkers?

Avskyr det mesta i stylingväg, men å andra sidan tycker jag också att orange är hiskeligt ful färg som stör hela synintrycket av en bil. Tänkte en morgon när jag åkte hemifrån att jag skulle inhandla ett set vita blinkers under dagen... hinner inte åka långt förrän jag ser 3 olika E36or stående som saknar fram- och sidoblinkers. Är dom verkligen så stöldbegärliga? Hur mycket kan pundarsvinen göra i förtjänst, 100 spänn? Eller är det kanske ägarna själva som monterar av dom när dom ställer bilen för kvällen?
Vad säger ni med erfarenhet? :)
Tigerr
kanske saknar blinkersglasen av snålhet, eller att de har krockat.. känner ingen som har fått sina blinkersglas stulna. sen beror det kanske lite på vart man bor.. just treorna (inte för att jag vet om e36 är en trea men..) verkar bli bestulna på lite av allt möjligt. lister, kjolar, speglar.. jag tror det är helt 'ofarligt' att byta till vita blinkersglas.
-d
299
-dB
130i -07
jag ser dagligen e36or i malmö som saknar de 4 blinkersarna fram. kan inte fatta att folk är så snåla att dom inte kan köpa nya å istället måste sno. men jag klarade mig från att få mina stulna när jag hade bmw.
Märkligt, särskilt när de allra flesta blinkers är köpta på NFS eller biltema :)

Kostnad sidoblinkers 150kr NFS (179kr BMW)

Framblinkers 375 kr paret NFS (350 kr styck BMW)

På Biltema är de ännu billigare...

Tjuvarna är väl förmodligen så snåla så de inte heller har råd att ringa o kolla priset på dem :)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Det måste röra sig om "beställningsjobb", eller är det andra lågliv som inte förtjänar att kallas BMW-ägare som gör det själva. Men som sagt, sätter man nypris i relation till upptäcksrisk är det ju rent löjligt att dom sätter sig o börja skruva blinkerglas, oavsett vem det är som gör det. En sak att dom snor M-detaljer, det syns att dom är dyra och (tyvärr) lättsålda.
Nä gott folk: KÖP ALDRIG STÖLDGODS (dagens morallektion)
\\\M 325i ZENDER///
fasen va skumt...vad kostar dessa i danmark?kanske dit dom försvinner....(tänkte malmö...)
för som sagt inte dyrt med nya rena MED kvitto

---
Projekt trippel xXx i gång.
-d
299
-dB
130i -07
såg idag en e36 me m-optik utan kofångare fram (stulen)
325 Zender: Känns långsökt att delarna skulle gå över andra sidan bron. BMW är en mycket dyr bil att köpa/äga i Danmark och de som kör BMW där har råd med det.
Man ser få BMW med Hankook däck och biltema dimljus i Danmark.

Snarare hamnar delarna på något socialfall som lirkat hem en mätarskruvad 316 från Tyskland och som bor i någon sunkig hyresfastighet i malmös mindre glamorösa områden.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
52
Mauritz
Billös
-dB: (stulen), bilen eller kofångaren ? ;))
-d
299
-dB
130i -07
mauritz, spelar det någon roll, lika störigt både och. :(
jag lär inte skaffa bmw igen förrän jag har ett garage att låsa in den i.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Mauritz haha observant av dig. KUL!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.