|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Jag har ett system av 2½" rör och simons burkar, katten är ersat av en raktigenom dämpare för resonansen gick upp i kupen annars och en slutburk modell stor. Har stört skönt sjud i bilen dock lite drygt att åka långt. Roligt med 320 mororn för under 3500 rpm så mulrar det å över så ylar det stört skönt | |
|
Är det ingen som kan göra några ljudfiler? Jag vil ha grov mörk grom ljud.. Hur är ljudet på tomgång med eisenmann + soundrör? |
|
|
Hej! Det är helt riktigt av er att inte ens överväga Simons sport system... Simons är någe man kanske köra med på tex en gammal E30. Det är ljuddämparna som är dåliga hos Simons. Dom blir utbrända efter något/några år beroende på körstil. På era "nya" fina bilar tycker jag ni ska satsa på någe bättre/dyrare system. Varför inte i rostfritt tex.... (Ferrita) Alternativet.... Bygg ett själv med lösa krökar och välj exakt själva hur ni vill att det ska låta. Till en 323: bygg med 2,5" rör från katt och bakåt med en ljuddämpare. Kommer låta kanonfint kan jag lova. I det här fallet kan man kanske välja Simons ljuddämpare, då avgassystemet ändå inte kostar mer än ca: 1000:- När jluddämparen börjar bli tom, är det ju bara att skruva bort den och byta mot en ny. (Förutsatt att man inte svetsade fast den) Eller så köper man en Apple Racing dämpare för några hundringar extra, som håller! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 (Bygger pulssplitt grenrör till M3 E30) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.