|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
_larsson_ |
Tänkte köpa mig ett avgassystem till en E46 328... Frågan lyder då vilket som låter fetast???? Vad tycker ni som vet??? Jag har inte en aning om hur nått av dom låter. Mvh Larsson |
|
Varken eller. Satsa på Eisenmann! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Ljudmässigt kommer du inta att märka nåt,nästan allafal.Sök inlägg vad de andra tycker.Jag själv kör med jetex-fortex och tro mig det har inte blivit någon skillnad på ljudet.Jag är inne på att ta bort mittljudämparen och lägga dit ett rör.Har bokat tid hos en avgas verkstad den 8/4 (ställer på bilen då)som ska snickra ihop ett rostfrittrör.Jag tänkte återkomma med resultaten/ljudet senare . mvh erra |
|
|
Ja vill man ha ett sportigare motorljud på E46 med M52 så vill det till att man inte bara byter slutdämparen. Även mellandämparen ska bytas, alternativt helt enkelt ersättas med rör. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
_larsson_ |
Tackar för alla svaren..... Får väll inhandla en remus ljudämpare och ta bort mellan ljudämparen då. ////// _Larsson_ |
| Kanske ger lite effekt också att ersätta dämpare med rör...? ;-) | |
|
Remus eller Eisenmann Mvh, Robban |
|
|
Länk Mvh, Robban |
|
|
jag har beställt remus slutburk till min 323a får den på tisdag nästa vecka men det blir nog att jag tar bort mellan dämparen och ersätter den med rör..annars hör man nog knappt skilnad Jonas |
|
Apo |
jonatan: vad kostar remus slutburken ? vart beställde du den ifrån ? är sugen jag med.. |
|
Eisenmann har ett sådan rör. Kostar vel 1k+ tror jag. ravve: Nej, blir nog inte mer effekt. På din E36 trenger du heller inte ett rör för att det skal låta från slutburken. |
|
|
Länk Enligt den länken, hade ägaren bytt til ett Eisenmann avgas. Han tyckte om ljudet men inte så mycket så när man drar på skullef olk titta på en. Tog han bort mellandämparen? |
|
|
patricia: Det sto inget om det i texten direkt som jag kan hitta.. "Please note that for all 330 and 325 models, cutting is required from cat-back. (...)" Vad är cat-back? |
|
|
apo: jag ringde remus på 054210400 den kostade 4600kr och så blir det frakt fritt oxå.. 2*76mm kromade slutrör Jonas |
|
|
Ni är så kräsna grabbar ;) Ett Simonssystem efter katten låter jävligt bra och det ser skapligt ut med 2x 80 mm också!! Kvalitetsproblemen gäller mest universalprodukterna så var inte så oroliga. //Thorssa |
|
|
Morten M; Cat-back betyder att avgassystemet är från "katten o båkat" :) /Manray/ |
|
|
Vilka var det som byggde åt Hamman nu igen? Supersprint bygger AC Schnitzers system, inte sant? /Manray/ |
|
| Hört dåliga saker om Simons | |
|
Ingen som vet? /Manray/ |
|
| Hur kommer det sig att ingen rekomenderar Ferrita? Har det själv på min 325i -91 och är dunder nöjd... Låter som en puma :) | |
|
Jag hade Remus på min 325'a. Hörde inte så mycket själv i bilen (ok, lite mer än en "vanlig" bil), men fick ofta höra av folk bakom mig vilket skönt ljud biln hade... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.