|
|
|
|---|---|
| Hur får jag rätt på förhållandet mellan kamaxel och vevaxel efter ett topp byte? om jag inte har märkt upp det innan demontering. | |
| Du menar så att du kan ställa in kamkedjan rätt? Misstänker att det är märkt på kugghjulen på både vevaxel och kamaxel, finns märken i godset/kåpan som märkena på kugghjulen ska stämma exakt mot! | |
| Vevaxeln ska stå på märkningen ot och kamaxeldrevet skall vara i våg (samma lutning) med den nedre kåpan till kamkjedjan. | |
| Vevaxeln ska stå på märkningen ot och kamaxeldrevet skall vara i våg (samma lutning) med den nedre kåpan till kamkjedjan. | |
| Var hittar jag ot märkningen, kan jag se den utan att demontera nedre kåpa? | |
| Den övredödläget märkningen ser du på bakre delen av remskivan, skivan med indekator tänderna, | |
|
Förregling fläktar korsvis. Frånluftsfläktarna och tilluftsfläkt är korsvis förreglade efter normal uppstart. Återställes med service omkopplare. |
|
|
Det blev nog lite fel för mycket jobb!!! kamaxeldrevet skall vara i våg (samma lutning) med den nedre kåpan till kamkjedjan. Vad menas kan du förklara mer? Är det någon märkning på kamdrevet? |
|
| Styrpinnen på kamaxel drevet skall vara ungefär kl8, då är det två skruv hål på kamaxeldrevet som är i våg med nedredelen med kamkjedjekåpan | |
| Tack för svaret | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.