AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
412

motorproblem 318 -94

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tjena grabbar.. nu e de så här att en nära vän till mig har fått problem med sin bil.. den varvar som fan o den går ojämnt..

allt började efter att han hade tvättat bilen igår..nu har jag inte alla detaljer för han väckte mig imorse o berättade.. men man kan ju utgå från att han också tvättade motorrummet..

vad kan detta bero på... jag kommer tyvärr inge på nån bra anledning..
han sa att tändstiften var torra. tror dock inte att de skulle kunna vara orsaken, hade dem varit våta hade väl man haft svårt o få igång bilen??

alla svar(som har med detta o göra ;)) uppskattas..

........ HAHA ;p .....
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
skärp er nu grabbar... de e omöjligt att ingen vet.. han behöver verkligen hjälp..

........ HAHA ;p .....
Det är ju välldigt svårt att säga, det kan ju vara precis vad som helst, vatten har kommit in någon packning, kondens vid något tändstift, spole, rotor, vakumslan gått av, o.s.v.
Det gäller nog att ta en ordentlig titt under huven för det var väll antagligen med högtrycksstvätt det blev så eller? (skulle inte rekomendera det isåfall).
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
jo ja vet.. ska försöka snacka med honom idag o ta en titt på hans bil.. vakumslangen kan ha gått av n när du säger de.. bilen uppför sig så då..
vad ska jag annars kolla upp..

........ HAHA ;p .....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla tändsystemet, dvs tändstift, spolar fördelare mm.

Inte omöjligt (snarare troligt) att det är vatten vid något av dessa ställen.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
snaca med honom idag.. han as att han hade kört bilen i biltvätt.... alltså har han inte kört högtryckstvätt på motorn.. kan det ha kommit så mycket vatten underifrån som har skadat bilen då????

........ HAHA ;p .....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.