|
|
|
|---|---|
|
Står i valet och kvalet..235/40/18 Flera däckhandlare rek. Hankook K104 och det skulle kosta monterat och klart 1750:-/st hos lokal handlare. Men hos Molway kan man ju köpa t.ex Falken FK451 för 1500-1600:- men då tillkommer ju monteringen sen. Nån fundering? Vill inte lägga mer pengar än 17-1800:-/st. /Johan | |
|
Länk Köp inte budget däck när du kan köpa tec GY F1 GS-D3 för samma pengar. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Falken: Grepp på torr vägbana Betyg 2.0 Bromsförmåga på torr vägbana Betyg 2.0 Grepp på våt vägbana Betyg 2.2 Bromsförmåga på våt vägbana Betyg 2.4 Grepp på snö Betyg 5.4 Komfort Betyg 2.7 Ljudnivå (i bilen) Betyg 2.6 Ljudnivå (yttre) Betyg 2.8 Slitbana Betyg 3.4 GY F1 GS D3: Grepp på torr vägbana Betyg 1.4 Bromsförmåga på torr vägbana Betyg 1.5 Grepp på våt vägbana Betyg 1.9 Bromsförmåga på våt vägbana Betyg 2.0 Grepp på snö Betyg 5.2 Komfort Betyg 3.0 Ljudnivå (i bilen) Betyg 3.0 Ljudnivå (yttre) Betyg 2.9 Slitbana Betyg 3.0 Enligt dacktest.com /Johan |
|
|
Jo, men observera att en etta är högsta betyg OCH att det är enskilda kunder som sätter betyg på sina egna däck! Inte så "vetenskapligt" då man aldrig kan göra direkta jämförelser... Strunta i skräpdäcken och köp riktiga däck i stället, de kostar ju inte mer! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
OK /Johan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Uniroyal Rainsport kostar 1678 hos däckonline ett bättre köp än asiatiska däck, det ska gå att balensera dom också ock slippa vibbar :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Ja visserligen.Men på 325 jag hade innan satt det Pirelli kommer inte ihåg vad dom hette nu men inga billiga däck men det lät som om man hade dubbdäck och grus i hjullager. Köpte Hankook däck, suveränt tyst och behagligt, inga vibbar ... Ja, menar har man inte lite fördomar ibland även om jag inte påstår att Hankook däck är det bästa på något sätt. /Johan |
|
|
Nya bud: Continental 1600:- mont. o klart. Låter det bra? /Johan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det låter mycket bra !! ///MVH Hasso Länk |
|
Ja, det får bli så. /Johan |
|
|
En väldigt bra sida är Länk där är både riktiga däckstester gjorda samt betygsättningar av kunder. Continental brukar vara helt okej. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| Jag har kört på Hankook 205/50 i 3000 mil ca och de håller nog lika länge till. Godkänt antar jag. Det är min erfarenhet av det märket. | |
|
Stavros: att ett däck håller 6000 mil är i sig en prestation. men att de automatiskt ger däcket bra egenskaper är ju inte sant. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| wendtan: Det har du alldeles rätt i. | |
|
Ta inte däck testerna för givet Nästan alla dagens moderna däck är bra dom dåliga däcken säljs inte! |
|
|
Jag hade hankook vinterdäck.. (friktionsdäck) Jag är iaf jätte nöjd med tanke på priset! Mvh Jojje |
|
Aldric |
Falken: Bra grepp men tvärslut efter 1500 mil. Uniroyal: Ännu bättre grepp, men tvärslut efter 3 timmar .. *S* :) Tycker du ska skaffa Hankook och tala om hur länge dom håller ;) "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
|
Ja, Falken är nog inte så bra köp, Hankook är nog inget dåligt köp, har goda erfarenheter av det. Men det blir nog inte det den här gången. /Johan |
|
|
Hej tjoa Jag har kört på Hankook K104 under hela sommarhalvåret förra året och vill gärna inte rekommendera dem för andra. Priset är inbjudande lågt och de är utan tvekan slitstarka men de låter som dubbdäck på de flesta av vägbeläggningarna, och greppet är uruselt på både torrt och vått underlag. Man blir tokig på att DSC/ASC ständigt blinkar. Dessutom ser de smalare ut än vad andra däck med samma dimension, t.ex. Continental, gör! Det blir man väldigt besviken på. Ha det gott Ellinas |
|
|
Jag håller med att hankook är bättre än falken...min erfaranhet är att däcken av märket falken slits väldigt snabbt! Hankoock är lite hårdare i gummit och håller längre..Det däcken av märket hankook K104 ska vara ännu bättre än det gamla 102, den ska vara lite mjukare men ha samma utthålighet! MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.