|
|
|
|---|---|
|
Någon här på forumet som vet om systembolaget har vinerna som kommer från Alpina ???? Och vad de isf heter / kan kosta.... (=har man en alpina så måste man ju har några flaskor i vinstället också=).... E-12 Billy B-10 Länk | |
|
Finns nog bara där. Man måste beställa minst en låda (12 flaskor) och de är svindyra. De flesta är från det distriktet och saknar således speciella Alpinadekaler o dyl :/ Jag var på gång för 1 år sedan att köpa men avstod. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
billy: Här är deras hemsida:Länk Här kan du ladda hem tyska prislistan som PDF (2.1MB):Länk STEPHAN: Har du smakat deras vin, är det något extra. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Har inte smakat deras viner. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
OK !! Tackar för infon..... E-12 Billy B-10 Länk |
|
| Jag smakade på deras vita vin i Geneve och det var, gott och lättdrucket. Nu avlöjar man sig själv att man föredrar mer att testa bilar än vin. Har lite bilder på flaskan som kommer väl nog läggas upp under dagen om jag hinner. | |
|
Gustav; Är det verkligen gott? Jag har då aldrig smakat ett gott vin från Tyskland. Speciellt de vita brukar vara på tok för sötsliskiga, kan ev duga som efterrättsvin men inte mer. Jens |
|
|
Den perfekta kombination viner + bil :) bara undrar hur pass bra alpinaförare kan man bara efter några varv på deras viner??? eller kanske är detta som behövs för att man ska kunna våga testa lite på bilen fart egenskaper... hahaha skojar bara.... M.V.H mauricio |
|
|
Va ?!?! Mosel saar ruver vinerna är ju jättefina , och inte alls sötsliskiga..... E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
billy; No offense, men Mosel är ju värst av dem alla ;) Jens |
|
|
Ja ja , smaken är ju delad som b***n... E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
Jepp, och även om jag inte skulle gilla det så hade det varit kul att ha det i vinhyllan :) Tycker du ska köpa en låda, särskilt om du gillar tyska viner. Jens |
|
|
he he , blir nog för dyrt för min ekonomi ! Fast det vore inte helt fel att ha i stället här hemma ! E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.