|
|
|
|---|---|
D-diddy |
Tvättade bilen igår och hittade små äckliga 3 rostfläckar. Över ena njuren, och på 2 skärmkanter. ursch och fy för norskt krom. (no offence Morten M) David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Det är lugnt, du har ju en 99:a...6 års rostskydd! Åk in till BMW o visa upp så fixar de rosten på garantin för de brukar vara väldigt generösa med detta. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
D-diddy |
säger dom inte.. MOAHAHAHA skyll dig själv som köper importerat?? David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Nej de ska dom inte göra, rostskyddsgarantin gäller även importbilar. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
Tigerr |
..rostskyddsgarantin gäller väl bara om det är tydligt att rosten INTE börjat på grund av slitage/skada.? inte för att vara pessimist men.. skärmkanter och front är väl tämligen utsatta för sten, insekter.. och allt annat otrevligt.? |
|
..plus att den bara gäller för genomrostning, eller hur? (Däremot kan dom ta det på good-will) |
|
Tigerr |
Sani - precis.. det också. inifrån och ut + genomrost = rostskyddsgaranti. |
|
De där är sanning med modifikation. Ja "reglerna" säger genomrostning, men bmw är väldigt frikostiga med regeln. De är inga problem att få mindre ytrost att gå på garantin. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Fick plåten där spolarmunstycket i bak sitter utbytt, den hade börjat bubbla. Var inga problem. /Jonas |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag hade en bubbla på sparklådan och där var det toknej med "- orskat av stenskot eller dyligt. Hade det varit i en skarv eller annat som ej var orsakat av yttre våld så....." Men kämpa på. Om du inte försöker så har du ej heller vunnit ngt. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Kävlingepågen: Intressant, det var precis vad en av de anställda på Förenade Bils plåtverkstad sade till mig (fick rostangrepp på bakluckans nederkant pga tidigare ägare hade fifflat med dämparna till luckan så den stagit emot på karossen). Alltså kunde inte garantin ha täckt detta, trots att skadorna började och påpekades redan under garantitiden. Annars trodde jag de var väldigt frikostiga på den punkten. Men pinsamt är det, minst sagt att ett bilmärke som BMW där några av honnörsorden är kvalitet och exklusivitet, börjar rosta efter några få år. Idag har ju t om Opel (huga!) dubbelt så lång rostgarantitid (och säkert även ett bättre rostskydd) än BMW :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
D-diddy: Hehe.. grr! Jag ser att lacken under huvan på min e46 börjar bli lite slitt i kanten - altså der huvan möter stötfångaren (wendtan vet var jag menar). Inga rost als, men det kanske kommer att bli om ett eller två år om jag inte gör något nu? Vad med att strö lite salt der för att få fortgång på prosessen? Får jag ny huv då? (Inte att jag vil göra så, men). |
|
D-diddy |
Morten M: så sa jag i höstas om min skärmkant.. om några år så kan det bli rost.. nu är det rost. Det går så jäkla fort ju :( Nu ska jag ringa runt och kolla priser på lagning innan det blir svetsarbete av det hela. Kan en lackerare få till lackering av småbitar typ en skärmkant utan att lacka hela skärmen? David. "The unattainable is invariably attractive" |
|
Vilken skärm är det som rostar? Har du valsat skärmarna? Att lackera småbitar tror jag lett kan resultera i nyansskillnader. Det kan jo även vara svårt att få en hel skärm lik den övriga karossen. Vet inte så mycket om lackering, så dette är bara vad jag tror. Gå til en proff i allafall. |
|
D-diddy |
jo klart jag ska gå till ett profs, annars kan jag ju göra det själv. färgskillnad blir nog inga problem. svart är ju svart :D det jag menade var kan man lacka/polera så att det inte syns någon skarv? David "The unattainable is invariably attractive" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.