AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
534

Z3C: Nokia-enhet i bagageutrymmet?

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
I min blivande M Coupé så sitter det en förhållandevis gigantisk enhet i facket till höger i bagageutrymmet. Klumpen är märkt Nokia. Vad kan det vara? Nåt slutsteg till stereon kanske? Har inte det stora ljudpaketet i bilen och hade det inte heller i roadstern, men där fanns ingen sådan här grej...

/Andreas
cd-växlare kanske...

//Svebba
- Jag är schnell !
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Naej, en cd-växlare vet jag hur den ser ut :)
Den här prylen är mycket större. Synd att jag inte har en bild...

/Andreas
Subwåffla??

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hm skulle kunna vara det, men jag tror inte det ingår i standardljudpaketet. Kan det vara någon förstärkare av något slag kanske? Jag är helt bakom flötet då det gäller billjud ska tilläggas.

/Andreas
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
Gammal fast telefon som nån snåljåp flyttat med från sin gamla bil??

Navi??

Åka utan tak e gött!!
här är svaret på gåtan :-) Länk

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tack!
Hmm så det är alltså ett slutsteg? Nåt sådant hade jag inte i min roadster... Kanske kan vara nåt som tidigare ägare kompletterat med? För i min bil ska det vara standard standard från fabrik...

/Andreas
eF
900
eFx
520d Touring -09
I H/K-utförande, sett bakifrån, sitter ivf subbasen till vänster, och slutsteget samt CD-växlaren till höger. Nokia har ju gjort högtalare, så det skulle inte vara så konstigt om dom även gjort slutsteg. Men det kan väl knappast vara "lilla ljudpaketet" i den då? Vad jag vet sitter det aldrig några slutsteg om man inte väljer ett större paket.

/eFx
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
wolv: Var detta något som du aldrig upptäckte när du tittade på bilen eller köpte du bilen osedd?

roadZter
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jo, jag upptäckte det när jag tittade på bilen. Sedan dess har vi bestämt oss för att vi ska ha den :)
Tänkte att det ju knappast kan vara något som påverkar värdet på bilen negativt. Det ser dock inte ut att vara något som inte är originalmonterat.
Har fått en utrustningslista på bilen och det enda som finns med som extrautrustning som har något att göra med stereo är punkten "Radio Preparation"

/Andreas
Mig veterligen så gör inte nokia slutsteg alls. De orginalsteg ja träffat på har de iaf aldrig stått nokia på.

Att dom däremot gör högtalar koner med extremt pappigt ljud i är vi nog alla överens om.

OT: Grattis till nya bilen Andreas, lite snesteg från m5an :)
Dyker du upp på malmöträffen i april?

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tack wendtan! Bilen inhandlas förresten på samma ställe som du köpte din om jag inte minns fel. Jo, vi tänkte om en del angående bilval....man ska passa på att ha riktigt skojjiga bilar (inte för att en M5 är tråkig) medans man har möjligheten. Funderar starkt på att komma till träffen, ja. Verkar bli en höjdare!

/Andreas
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
Wolv:
Som jag nämnde i mailet så får du kika förbi med bilen när du rattar hem den från Malmö, så ska vi nog lösa "den svarta lådan" mysteriet :-)
Märks när man inte har kollat forum på ett tag, när kommer denna träff att äga rum? Och var?

(kommer förmodligen snart att hitta svaret själv)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.