|
|
|
|---|---|
|
Hej, nu är det dags för mig att tvätta bilen igen, jag brukar tvätta för hand men tänkte testa en biltvättsautomat imorgon. Jag har inte gjort det på väldigt länge, tänkte att de kanske är bra då jag även får rent under bilen. Vilken mack har de bästa automaterna eller är det hugget som stucket? Hur tvättar ni bilen? för hand eller i biltvätt? Jag är jävligt fattig men Å andra sidan så har jag har en jävla massa grejer | |
|
Shells högtryckstvätt funkar bra tycker jag. Tvättar för hand 2ggr/mån och på shell 2ggr/mån. |
|
|
Shell verkar ofta ha lite nyare och fräshare biltvättar än tex statoil där de ibland ser rätt slitna ut. Förmodligen så skiljer det sig nog även mellan stationerna Jag är jävligt fattig men Å andra sidan så har jag har en jävla massa grejer |
|
| Med tanke på att du säger att du är fattig så är det väl en fördel att det är halva priset på shell efter kl 21 också ;-) | |
|
Är det sant, det var trevligt att höra, givet att jag väntar 2 timmar efter att jag kommit hem ifrån jobbet med tvätten, medans så köper jag nog hem pizza till middag , mums! då blir det ju som gratis pizza Jag är jävligt fattig men Å andra sidan så har jag har en jävla massa grejer |
|
|
1/2 priset gäller bara Shells "Reflex" stationer. Här i stan finns två stycken shellstationer, en "Reflex" och en "vanlig". På den "vanliga" hade de aldrig hört talas om 1/2-priset erbjudandet efter 21.00 när jag kom hem sent en kväll efter att ha kört hem från Stockholm i november, behöver jag tillägga att min bil var ljusgrå efter färden? Tyvärr tycker jag högtrycksautomaten (har dock endast erfarenhet av Shell i Lund och Trelleborg) tvättar dåligt jämfört med borsttvätt, dessutom verkar underspolningen vara ofta ur funktion. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Kristoffer: Självklart blir det aldrig lika rent med högtrycksautomat som med borste eller när man tvättar för hand, dock skulle jag aldrig tvätta bilen i en borsttvättautomat av rätt självklara anledningar. Det är därför jag bara kör högtrycksautomat varannan gång, mer för att få bort den värsta skiten sen tvättar jag bilen ordentligt när jag tvättar för hand varannan vecka. Ser bara Reflex-stationer här i Sthlm så jag tänkte inte på att det finns andra också men då får man alltså hålla utkik efter halvapriset grejen då. Tvätten i Trelleborg har funkat bra de gånger jag tvättat bilen där också. |
|
|
det är inte alltid så att borstfria tvätar är snällare mot lacken för att få det rent utan borstar så använder dom starkere tvätmedel vilket fräter mer på lacken |
|
|
tvätta bilen för hand! vill du ha rent ordentligt under så åker du till en GDS hall som har lyftar.... bara å hissa upp bilen å gå lås men högtrycken under. Ordentlig undertvätt är det snart dags för... gör alltid de fram på våren för å få bort salt som lagrats där under vintern... /Jonas |
|
|
annars är Preems tvätt på Norr Mälarstrand väldigt bra! :) |
|
|
Högtryckstvättarna tvättar aldrig rent. Kanske funkar på sommaren när bilen inte blir så smutsig. |
|
|
Erik76: Enligt mina arbetskollgor ska Shell macken i Tensta var bland de bästa i stan. |
|
|
Någon som kan tipsa om bra högtryckstvättat runt Sthlm? Helst stora? Var på Statoil i roslagstull med E38an men bilen var lite för stor, maskinen tyckte iaf inte om bilen som stannade två gånger pga. att sensorerna tyckte jag stod för nära på kanterna. Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Det går snabbare och blir renare om man går över bilen med "högtrycksspruta" än att köra automat utan borstar. (max varannan gång kanske, inget slår ju handtvätt) Automattvätt utan borstar körde ja förra sommaren men va arg jag blev. VÄRDELÖST!!! Hade ingen tillgång till GDS på väg hem till mina föräldrar så ja fick åka hem o handtvätta pärlan (trots att tjejen blev sur för att ja kom försent...) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
| När jag tvättade min förra bil i Shells Reflex-anläggning fick jag alltid problem med vaxfläckar på den mörka lacken. Oerhört irriterande. I övrigt tyckte jag att bilen blev förvånandsvärt ren av tvätten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.