AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
663

Importera 540 Touring e39

Da
85
David P.
520dAM -11
Hej!

Jag jagar rätt så friskt efter "min" 540 Touring och har väl börjat vända blicken mot Tyskland för att få en med lite mer utrustning och mindre mil på mätarn. Priserna verkar ju dock ligga i nivå med Sverige hos bilhandlarna i DE. Men min fråga är ju var jag ska börja leta. Södra? Västra? Bilen ska vara "fullutrustad", ja iaf den mesta standardutr som fanns och givetvis kosta så lite som möjligt. Dom här "fynden" man läst om och gått miste om, var finns dom jäklarna?? Är handlarna villiga att gå ner mkt i i pris om man köper den rent utan garantier(exportpris)? Eller är det skruvade bilar som utgör fynden? Mkt frågor blev det, men jag hoppas att nån kan bli besvarad iaf!

Mvh
David P.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Snälla, sök efter det, det finns mängder med trådar uppe om detta.

Min 528i Touring
Länk
Da
85
David P.
520dAM -11
Hittade inte nån som passade mig tycker jag...
Om du söker på "import AND 540" Samt använder importguiden till vänster som komplement så GARANTERAR jag att du svårt på dina frågor.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Johan_1024
Hej!

Går att hitta fynd, och behöver inte alls vara skruvade bara för att de är billiga!

Ring och prata med säljaren, brukar gå att pruta en del! En 540 är trots inte gratis! Nu när den nya serien har kommit så borde detta vara till din fördel!

Mvh
Johan_1024
Hej igen!

Ett tips är södra Tyskland, finns fler lyxbilar och bättre bilar. Går många lyxbilar i södra Tyskland och sydvästra.

Finns natttåg till Munchen som gör resan lätt!

Mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hej!

jag råkar ju veta vilken prisklass du söker inom, och skulle då rekommendera dig att leta efter en bil i Sverige, som varit i landet ett par år. när nuvarande ägaren inte får bilen såld så finns det läge att göra klipp! glöm billiga nyimporterade, det är för farligt.
men det är klart att du kan göra klipp i tyskland, men du ligger i en väldigt farlig prisklass. tror inte att du kan pruta speciellt mycket heller, köper man bara en bil åt gången så är det tufft.
personligen tror jag det att du får släppa kravet på navi + lite mer för att hitta en bil i acceptabelt skick. eller en bil i halvrappligt skick med navi, men hur kul är det?
lycka till, det är en underbar bil!

mvh Johan
Johan_1024
Hej!

Själv har jag som "princip" att aldrig köpa en import som varit i landet i några år! Jag känner att det är lättare att kolla upp en bil i Tyskland än en gammal import bil!
Jag anser att bluffandet har minskat de sista åren, men kan givetvis ha fel!

Lycka till!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.