AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
515

745 turbo motor i en 735

bm
112
bmwfredde
bmw 735 E32
jag har köpt en komplett 745 maskin med boxar kablar turbo och allt...kan man montera i motorn i min 735 E32 ? behöver jag boxarna eller kan jag använda orginal boxen och den kabelstammen...vet inte ens vad det är för boxar...fick med 3 st...tacksam för svar...
in
438
inkognito
E34 535-92
du bör nog använda boxarna du fick med om inte numrena är identiska på dem boxar du har(vilket jag inte tror dem är)
angående om motorn går in så kan du ju testa söka på sök inlägg men om den ryms i en 5 serie borde den väl rymmas i din med. dessutom ha väl 7 serien en 12 å den e ju större än 745:ans motor

/Stefan K
bm
112
bmwfredde
bmw 735 E32
jag har en 6 nu med fast utan turbo då...har för mig att 745 är lite äldre och boxarna är inte ett dugg lika...är det nån som har gjort samma motor byte?
boxarna är styrenhet, box för automatlådan och knacksensorbox och laddtryckskontroll. du måste använda kabelstamen som hör till motorn och sen koppla in den mot bilens säkrings dosa..

Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
bm
112
bmwfredde
bmw 735 E32
ok...fast jag har ju nu en manuell låda i min bil...hur gör jag då med boxarna?
jag vet inte vad som händer. men du borde kunna koppla in allt utom boxen till automatlådan. men samtidigt så tror jag styrboxen och boxen för automat lådan arbetar mellan varandra. men det borde vara någon på forumet som har använt 745 sprut i tex 535 eller liknande, med manuell låda.

Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.