|
|
|
|---|---|
Martin.N |
Anar att jag har sabbat toppen till min 523, 96a... Känns lite surt. Är det någon som vet vad en sån går på ungefär? MVH, Martin |
|
En hel motor är bara något dyrare än en topp!Skulle tippa på att du får ge ca 10" för en OK motor o ca 7" för toppen bara.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
Martin.N |
Noh! : ( Fan också! Nån som vet hur stor motor man kan dra i en 523a då? ja menar, säg att ja skulle vilja ha i en 540-åtta? Är de möjligt. Och isåntfall, var tar de stopp? |
|
Asså du kan ju säkert hitta en topp för 4" oxå men då med tveksamt miltal/skick!Skulle tippa att en 2.8 slinker ner utan alltför mycket besvär!Har vid enstaka tillfällen sett privatannonser på 2.8 för 6-7",hos en skrot får du räkna med minst 10"!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Jaha så toppen gick ändå!!??? Läste förra tråden då din bil kokade hela tiden.. Starkas dig.. =( -=Brings Me Women=- |
|
|
Skit också vad surt för dig, är nog lika bra att satsa på ny motor då en topp kan bli nästan lika dyrt som en komplett motor och antagligen är knöligare att byta än bara ny motor. Finns en väldans massa tillsalu här på börsen under delar säljes. I din förra tråd så var det någon som skrev att han pratat med en BMW tekniker som inte tyckte det var farligt att köra med bilen när den kokade. hmmm...... |
|
|
Vad är det som får dig att misstänka att toppen har gått? Har du komptestat den? Om du har dålig komp, kan det i bästa fall bara vara packningen... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Martin.N |
Tack för sympatin. Imorse när jag skulle kika lite mer på bilen så provstartade jag den, efter att ha kollat vattnet och oljan. Allt såg sjyst ut, så ja provade. Bilen gick då inte bra alls, utan var tämligen svårstartad och gick ojämnt. Min bror föreslog att vi skulle låta den gå i någon minut på tomgång för att se om det vart bättre. (Bilen har stått i kallgarage i ca en månad) och efter ca. 30-40 sec gick bilen som vanligt, och den startar jättebra nu. Konstigt. Skall byta termostat imorgon. Var och köpte en sådan tidigare idag. Är det nån som vet hur mycke vatten jag tag mig över huvudet om jag börjar pilla på det där? Har hört att det skall vara en ganska enkel procedur, men jag hittar ingen termostat... Någon som vet var den kan gömma sig? Mvh. Martin. |
|
Se// Länk lycka till, jag byte min efter följande mektips härifrån och det gick skit bra. Han har överdrivit bara lite om luftningen. För gick det på kanske 10-15 min att lufta systemet. Mvh// Länk |
|
|
Hade samma problem med min e34a 520... Trodde att toppen hade gått eller att packningen hade gått då vattenpumpen gick sönder, var lite osäker på om den kokade eller ej men iaf.. Du bör nog komptesta motorn...dvs man testar motorn och ser ifall toppen läcker, för att vara på den säkra sidan. Byt oljan också då den antagligen har blivit förstörd när du har kokat bilen... Håll koll på allt vad temperatur och vatten heter... Kolla olja osv hela tiden för får du glykol i oljan så innebär det döden för dina lager i motorn. |
|
| Nu har ju inte jag läst förra tråden, men min farsa har också en 523 som kokade hela tiden, men det var vattenpumpen som hade pajat. Hela innandömet hade släppt så den pumpa inge vatten! | |
| Annars om du e osäker åk till närmaste m test center där vet jag att dom kan kolla om de kommit ut avgaser i kylvätskan.dom kanske kan göra samma sak på bmw bara att ringa och fråga lycka till. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.