AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
796

Larm till e36

Jag funderara på att sätta ditt ett billarm till min e36:a coupé
94:a vad kan ni rekomondera för larm med bra finneser o dylikt?

Bmw är Bmw mannen!!
Har BMW originallarm på min nuvarnade men har ingen erfarenhet av hur inbrottsäkert det är (än), mer än att det fungerar.

Hade DEFA larm på 318 med glaskrossdetektor+fjärrstyrning efter råd av flera här på forumet. Det funkade bra men jag fick byta fjärrkontroll vid ett par tillfällen, då dessa verkar vara av dålig kvalitet.
Vad jag hört är även CARGUARD ett bra larm men som är lite dyrare än DEFA.

Har du värdefulla fälgar kan det vara en bra ide med finesser som nivåsensor t ex.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
tack för tipset Kristoffer jag ringde ett ställe här i Göteborg dom rekomenderade ett foxguard bil alarm larm+montering ca 3000kr
är inte så insatt i just larm

Bmw är Bmw mannen!!
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Själv har jag Cobra larm i min bil. 3500 inkl. montering. Inget strul så länge jag haft det. (11 mnd)
Länk <-- bara ett tips

"Best Man Wins"

Mvh Eivind
Saini: Ett bra tips är att om du vill få ett bra pris på larm skall du först ringa ditt försäkringsbolag.
De brukar kunna ge dig kraftiga subventioner på larm+installering hos vissa larmhandlare samt dessutom en lägre premie/självrisk om du talar om att du vill installera larm, det ligger ju i även deras intresse att din bil inte utsätts för skadegörelse eller inbrott :-)

Jag hade Länsförsäkringar på min 318 och de erbjöd Cobra eller just Foxguard för 1995 kr inklusive montering (detta var i mars 2003). Andra f-bolag har säkert liknande erbjudande.
Tyvärr var detta EFTER att jag redan installerat mitt DEFA larm för drygt 3000kr :-(

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.