|
|
|
|---|---|
|
Hej Ska sätta på ett öppet filter, men dom där två slangarna som sitter på en givare inne i luftburken, vart i h-e ska jag göra av dom? =) Har läst guiden på touringklubben.com men jag förstår inte riktikt vad han menar.. lite otydliga bilder med.. Nån som kan förklara för en trögfattad vart jag ska göra av den där givaren och vad den är till för? Snälla! Bilder är ett stort +! Tack på förhand MVH Björn Andersson | |
|
Hej. Råkar vara jag som skrev den på touringklubben! Och än om jag försökte vara så över utförlig som möjligt så verkar det inte riktigt gått vägen ändå då.. *lagen om alltings jävlighet* =) Den lilla detaljen du menar är väl nått intsrument för luft mätning! Exact hur och vad den mäter har jag inte koll på! Men den ska iaf stoppas in i ett håll på Sporluftfiltret. Finns inte så många hål där så jag tycker inte du kan ta fel! Men vill du så kan jag väl fota mitt filter och peka =)! Vet inte om detta hjälpte dock.. ska fixa fotot där ändå då! __ Länk /JB |
|
|
Vänta nu... Läste jag dig korrekt! Tog du av slangarna ifrån givaren? Om du nu gjorde det, så sätt tillbaka dem och montera ur givaren ur den gamla burken och sätt dit givaren i ditt öppna sportluftfilter! Det torde nog strippas fast, om jag inte missminner mig helt så finns det inget skruvhål men däremot ett hål för givaren! Nu kanske det hjälpte lite mera! __ Länk /JB |
|
|
TheProphet: Nej har inte tagit av slangarna.. Tusen tack, nu vet jag var jag ska göra av den jäveln =) Vet inte om jag har nåt hål i mitt filter, men ska kolla, har inte samma som ditt, men ett K&N dock.. Tack för snabb hjälp! |
|
|
Var rena turen att jag gick in och kika här! Men nån gång ska man ju kunna hjälpa till och rätta till =) Trevligt att det löste sig iaf! MVh Johan __ Länk /JB |
|
| Jag har också ett KN filter... där finns inget hår att stoppa den givaren i. Jag monterade den under filtret på nåt vis. Tror det är en TEMP givare... | |
|
hmm verkar vara många olika filter i farten här =) hehe.. På mitt filter iaf så stoppar man i den i själv filtert =) men men.. verkar vara olika! Säkert en temp givare då! __ Länk /JB |
|
|
Det är en tempgivare som släpper på kylarvatten till spjällhuset för att förvärma insugsluften om det är kallt ute. Om det inte finns hål i filtret kan man bara hänga upp den i närheten så den får ungefär samma temp som insugsluften. _______ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.