|
|
|
|---|---|
|
hej undrar vad man kan värdera en m535 e28 .85 35000 mil fint skick sänkt....... mvh johan | |
523i_96 |
Hej! Personligen tycker jag inte att miltalet avgör priset på en m535:a. Det viktigaste är att tidigare ägare har underhållt bilen och kostat på den. Själv har jag kostat på min m535:a MYCKET pengar. Nu börjar bilen kännas som den ska. Jag har t.ex bytt kam, vippor, (oljerrör), avgassystem, stötdämpare, bussningar, kylsystem. Man är uppe i 20000:- ganska fort... Jag köper hellre en tight m535:a med 35000 mil på mätaren, än en som har gått 18000 mil med kamljud och massa andra utgifter. Kort sagt bedöm hur mycket utgifter det finns på den enskilda bilen. Är det t.ex 17" alpinafälgar på bilen, är bara de värda 10000:-. Så en risig m535:a för 15000:- med sådana fälgar är inget dåligt köp. Det går inte att generalisera ett pris utifrån den infon du givit. Ett rostfritt exemplar är värt betydligt mer än en rosthög osv. Men ett riktmärke kan vara (min åsikt) att en m535:a med frisk topp, bör vara värd minst 20000:- om inga andra uppenbara och dyra fel gör sig gällande. Konkreta köptips: Försäkra dig om skicket på kamaxeln. Enda garanti= lyft ventilkåpan! Kolla rost vid fjäderbenstorn, domkraftsfästen, nummerplåtsbelysning! Lycka till//Magnus |
|
Kan bara hålla med föregående talare. Personligen tycker jag att det är först & främst rosten som avgör, slitdelar är lättare att byta än plåt... Länk Mvh Tjäder |
|
|
Om bilen är fin och utan allvarligare rost så är 25' ingenting att fundera över..Kontrollera gärna kompression i maskin för att kolla tätheten där,trist annars att börja j****s med det direkt. Toppen bör också ha varit renoverad innan dessa 35000milen hur som helst.Dvs med byte av sedvanliga delar inkl kamaxel såklart.. Naturligtvis är en värdering högst osäker med den lilla info du gett + att man nu inte vet hur bilen är i "verkligheten"...MEN,det börjar sina på fina vagnar med modellbeteckningen M535i därute.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.