|
|
|
|---|---|
|
Hallå AutoPower. Nu har jag letat igenom forumet ett tag och orkar inte leta längre. ABS'n på min E36:a (325i) är ur funktion. Lampan lyser och bromsarna låser sig när man bromsar. Troligtvis något med sensorerna, jag vet, men hur ska man gå till väga för att kolla om det är nåt smuts som går att tvätta bort. Vart sitter sensorerna? Bakom bromsskivorna om jag fattat allt rätt. Kan någon beskriva lite mer exakt. Och sitter det sensorer vid alla fyra hjulen??? Tacksamm för svar... //MVH YXDer //Så Otroligt På... | |
|
Kolla följande länk... Länk Ja, det finns sensorer för varje hjul. Men om du har problem med höger (?) bak så fungerar inte heller hastighetsmätaren och andra instrument. Så om dessa funkar kan du nog exkludera denna givare. Är dock osäker om det är höger eller vänster bak som styr detta men sök inlägg och du skall finna :) Lycka till mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Helt rätt - på E39. Mera osäkert om mätaren tar sin signal från ABS-givaren på vänster bak på din modell, troligen inte. Du har nog en givare på bakaxelklumpen för mätaren. Du kan möjligen ohmmäta sensorerna och se om någon avviker, annars blir det enklast att åka in till BMW och avläsa felminnet, då får du reda på vilken givare det är. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.