AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.109

Ja då skall man hämta sin bil då

In
355
Inot
745iA -02
Etfer nästan 3 månaders letande så hittade jag till slut "min" bil.

Det vart en 540 Touring 99:a från BMW Schwarz + Kriegenhofer i Traunstein.

Då jag inte hade tid att själv åka ner och hämta bilen på plats så vände jag mig till Eurogarage och talade där med både Kenneth och Mailn som skötte hela affären. Jag framförde allt som jag ville de skulle kolla på bilen, Lack, dörruppslag, mätarställning, krockad, intyg mm och att få allt faxat till mig.

Visst, det kostade en del pengar, men att själv åka ner och göra allting med en total avsaknad av tyskakunskaper kändes en aning vanskligt, och då jag ränknade på kostnaderna så vart det bara nån tusenlapp dyrare att låta Eurogarage sköta hela proceduren.

Mina erfarenheter utifrån denna affär

Eurogarage:
Kan jag rekomendera, mycket behjälpliga och svarade på alla mina samtal, vilka var många kan jag lova, minst ett varje dag från det att bilen var beställd tills det att den var besiktigad och klar.

BMW Schwarz + Kriegenhofer i Traunstein:
Tyskar i all ära, och som många tidigare har skrivit, svårt att få svar på mail, men jag fick det, även fast det tog nästan två veckor. Fick även faxkopia på att pengarna fanns på deras konto, servicebok, intyg på mätarställning mm.

Lite omständigt om man jämför mot att "tala" med en svensk bilhandlare här hemma, och talar/skriver man ingen tyska som jag så är Altavistas translator ett bra verktyg, Herr Werner på BMW verkade ju ha förstått vad jag menade/efterfrågade.

Min totala bild "hittils" jag har ju ännu inte sett bilen "live" är att både handlaren i Tyskland och Eurogarage får ett betyg över medel av mig.

Ja ja, på nu Fredag bär det av till Trelleborg, man vill ju transportera bilen hem själv de sista milen :-)
Grattis får man väl säga, trots att du inte sett bilen själv än :)

Hur mycket fick du ge för bilen om man får fråga ? O hur mycket tar Eurogarage ?
In
355
Inot
745iA -02
bmw320i:

Jag gav.... ganska mycket :-) Men det kunde jag ta med tanke på att den köptes med hos aukt BMW handlare med BMW Europlus garanti, och BMW Quality program.

Jag var å andra sidan ute efter specifik utrustning, som M paketet (front, fjädring, bakkof, ratt), Drag, sportstolar, taklucka, "hyfsade" fälgar och "helst" ett par vinterdäck på fälg. Fick förövrigt nya 17" LM fälgar med nya vinterdäck för 2000:- på "köpet" sommarsulorna är 18" 265 bak och 18" 235 fram på Krysseker. Och facelift till 2001

Tog som sagt ett bra tag att hitta det man ville, kollade varje dag på bmw.de under 3 månader

Eurogarage tar allt mellan 20.000 - 30.000 för att importera bilen, vilka paket de har står på www.eurogarage.se under Import i menyn.
Okej, låter som en riktigt trevlig bil, hyfsat pris på 17" med vinterdäck ;-)
Vad är mycke, jag är själv på väg ner och det kunde vara intressant att höra vad prislappen är på?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.