|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har en 735 -88 som går bra och så drar knappt nån olja alls och den har gått 20000 mil men den drar grymt med bensin undrar om någon har "bytt" något eller något som kan hjälpa även om man kör långt så drar den mycket nån som har någe förslag?? | |
|
Hur mycket drar den då ? Har du mätt upp förbrukningen. Mvh Hawar |
|
|
Hej, M30 3,5l motorn är tyvärr en trevlig men törstig rackare. Min gamla 535iA -91 låg på 13,2 l/100km i snitt med vinterdäck och ganska mycket stadskörning. (motorn var i toppskick). |
|
|
Min 735:a går under litern(knappt) vid lugn landsvägskörning...I sta'n så vill den ha en hel del mer.Blandad körning på en tank brukar rendera mellan 1,3-1,4l/mil..Ingen speciellt hård körning då heller.. Mvh Janne. |
|
|
Min M30 3.5 ligger på ca 0.9-1.2 på landsväg 1.3-2.0 i stan allt naturligtvis beroende på körstil :) |
|
| Tja min 740 ligger rund 2-2.2 liter inne i stan med alla stopp och start. Landsväg ligger den på 1.2-1.4 cirkus. | |
|
kan räkna med en 3-4 liter inne i stan minst! tänkte om nån har varit med om någe liknande? |
|
|
Hej igen1 Nog för att M30 drar en del,men 3-4liter i stan!!!Vilken stad bor du i då?Tomgång hela tiden i princip o noll mil på en tank ;)) Allvarligt så är en dylik soppaförbrukning ej normal på en 735iA-88..Har du servat den nyligt?Om inte, så gör det... Mvh Janne. |
|
|
lapin_kulta01: Hur mäter du den förbrukningen? Det är A och O hur man mäter. Mäter du snittförbrukningen på Power Meet i Västerås kan det nog bli 10 l/milen.... mvh |
|
| Min 750 tog en 4-6 liter milen ett tag, då var det lambdazonderna som behövde bytas ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.