|
|
|
|---|---|
|
Såg på Mekonomens hemsida att man saluför en särskild Castrololja med beteckningen SLX LL01 FE (BMW longlife-01 FE). Denna olja sägs vara utvecklad särskilt för BMW's Valvetronicmotorer. Har sökt på Castrols hemsidor (SE, D, UK m.fl) men har ännu inte lyckats finna denna olja. Verkar lite underligt att Mekonomen marknadsför den men inte Castrol själva. Frågan är ju vad som skiljer denna olja från den "vanliga" Formula SLX som är klassad enligt BMW Longlife 98 & 01. (Sätter mitt hopp till att JohanB kan bringa reda i detta) /Ante | |
|
Slå en signal till Castrol och fråga. Vanliga SLX har ju "LL01" godkännande från bmw, det skulle vara om denna har extra FE-egenskaper (fueleconomy). Nåt åt det gissar jag iaf.... Men ring, då lär du få svar. |
|
|
Det är tyvärr en detaljfråga som jag inte kan svara på, men jag föreslår att du mailar eller ringer Castrols kundtjänst, som Anders föreslår. De brukar ge snabba och bra svar! Kundtjänst: sweden.consumer@castrol.com Hemsida: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för tipset! Ska kontakta Castrol och höra om de kan ge nåt bra svar. /Ante |
|
|
Skickade ett mail till Castrol kundtjänst och fick följande svar: "SLX FE, ger bättre bränsleekonomi. Formula SLX 0W30 fungerar lika bra, men ger ej lika bra bränsleekonomi". "Du kan köra med båda". /Ante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.