|
|
|
|---|---|
|
Länk | |
| Uppenbart import, ingen multiratt dvs ingen farthållare, inte sportstolar som det står i annonsen, priset är nog lite högt, du får lätt en svensksåld med samma utrustning och multiratt för samma peng. | |
|
Ok.. Om det är en importbil så e ju saken en annan! Men inte har alla sv sålda bilar multiratt? eller? /A |
|
|
Varför skulle en importbil vara billigare än en svensksåld om det är samma utrustning, skick och dokumentation? Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
erito: För att en stor del av den svenska befolkningen drar sig för att köpa importerade bilar = färre antal köpare/bil = mindre efterfrågan = lägre pris. A.Ca: I stort sett alla har det eftersom det ingår i komfortpaketet som det enligt en säljare jag pratade med är "tjänstefel att inte inkludera på varje bil som levereras" |
|
|
bmw320i: ja det är sant. det är något sjukt hos en stor del av det svenska folket... Tyskarna betalar inte mer för en Volvo som är såld av en tysk handlare än en som är såld av en svensk handlare. Historik och skick avgör. Inte vem som sålde den första gången... undrar när alla skall förstå det :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
erito: djupt imponerad om du orkar dra den där frågan med vedertaget svar igen, tippar på att du muckar med danielb bara :-) |
|
|
pistolas: he he he.. självklart orkar jag inte, tänkte bara kasta upp bollen och se vad som händer :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Personligen tycker jag det bara är bra att bilarna är uppdelade i lite A och B-lag prismässigt. Då kan vi som inte bryr oss så mkt köpa hyffsat billiga bilar på hemmaplan. |
|
| danielb förstod vad erito fintade med, men orkade inte utan gick ut i solen istället :) | |
|
Jag som trodde alla BMW imorterades till sverige.. när började bmw byggas i sverige?? hehe Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Jag tycker att det är fascinerande att BMW valde att basutrusta E46:orna med kassett-radio! Känns inte kassettband lite ofräscht... /Jonas |
|
|
Länk Den här killen verkar tro att Bmw tillverkas i Sverige... |
|
|
Mattias090, bra komiklänk! /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.