|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525iA executive -95. Hur kan jag ta reda på om jag har stor eller liten AC? | |
Gemini__ |
Med ECC(ACC), kan du ställa in det exakta gradantalet du vill ha för resp. sida. Med AC(alltså "lilla" AC:n) har du inte denna funktion. Utan där sitter det bara ett vred som man kan reglera för mer värme resp. kyla. Man kan inte ställa in det på ett specifikt gradantal. Mvh: Thomas Länk |
|
Jag har två rattar för gradantalet och en ratt för fläktens hastighet men ingen auto funktion. Hur jag då en ACC eller ECC? Tack för svaret |
|
|
Jo det står gradtal utsatta på vredet på den lilla ACn också... jag hade den lilla AC:n i min bil... Så här ser den lilla ACn ut: Länk ACC (den stora) ser lite annorlunda ut i designen... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
Gemini__ |
Ok, då får vi hoppas ngn annan här på forumet kan förklara skillnaden. Då finns det kanske fler utföranden. Mvh: Thomas Länk |
|
Sherikan: STORA kliman har 3 "hjul" (temp vänster,fläkt hastighet,temp höger).Under dessa "hjul" finns totalt 9 knappar för aktivering av olika munstycken mm,samt en defrost knapp för bakrutan till vänster om temp-hjulet för vänster sida! Det låter som om du har den "lilla" AC:n...Om du vill så kan ja maila en bild på hur den "stora" ser ut! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Länk Länk Två bilder på Stora ACn... inte världens bästa men.... En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre! |
|
Gemini__ |
Ja nu ser jag att det står gradantal även på "lilla" AC:n, men svårt att ställa in exakt. Här har du en bild på stora "stora" AC:n. Fjärde bilden uppifrån. Mvh: Thomas Länk |
Gemini__ |
Länk Länk |
Gemini__ |
Blev lite rörigt med alla dessa länkar hit och dit, ursäkta! Men översta länken i mitt föregående inlägg är den jag syftar på. //Thomas Länk |
|
Nu vet jag att jag har den lilla ACn. Tack för alla svar |
|
|
Igentligen är det menlingslös med den stora AC:en. Vad fan ska man med två reglage till när man vägrar skjutsa någon ändå! Skojar bara men. Jag har enligt er den stora kliman på min bil men jag kan säga att jag har aldrig haft någon nytta ev de där blå/röda knapparna. Antingen vill jag ha 16 grader eller full värme och sedan över till auto. Länk |
|
|
Den stora skillnaden i funktion är ju att den "stora" kliman är helautomatisk medans den lilla är halvautomatisk. Den lilla kan du ställa in 21 grader på och fläktens hastighet. Det sitter sammanlagt 5 olika tempgivare i kupén som tar hänsyn till allt från temp i bilen, utanför och den värme du själv avger. Dock blåser inte fläkten i full styrka tills du har 21 grader för att sedan behålla det sprut som behövs, DET gör den på stora kliman. Däremot kan den lilla höja/sänka temp automatiskt för att bibehålla 21 grader. *BAWORAK* |
|
|
LO528> Du har ju E39a, din klima ser ju inte ut som de i en E34a...vad bubblar du om? *BAWORAK* |
|
|
Jag bubblar inte och jag vet inte om jag har gjort det tidigare. jo kanske i badkaret. Jag menar bara gradskjusteringen det är väl lika på nästan alla bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.