|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! Jag har ett litet problem med handbromsen, den fungerar inte. Har dessutom besiktning snart. =( Har kollat så att vajjern är spänd, den är MAX spänd vid handtaget. Kompisen gick utanför bilen när jag rullade fram och lyssnade, han sa att det är ett skrapande ljud när jag drar åt den. Så den drar ju åt i alla fall, men inte nog mycket. Kan det vara vajjern som blivit utsträckt om bilen stått länge med handbromsen åtdragen? Blev lite förvirrad när jag hittade att det fanns att inhandla bromsbackar till E36'an för handbromsen. Använder inte fotbromsen och handbromsen samma klossar? Det är ju skivbromsar runt om på kärran. Någon som har några förslag på vad det kan vara förutom vajern? Det är föressten en BMW 328iA Touring - 96'a Alla förslag och ideer är välkomna, tackar på förhand. | |
|
Handbromsen har backar som sitter inuti trumman på skivan. Man justerar handbromsen ute vid hjulen. Det går att göra genom ett fälgbultshål. Finns det inte ett mektips om det här på Autopower? Sen finns det ett litet länkage där inne i trumman också som gärna kärvar ihop om man inte använder handbromsen. |
|
|
Skruva av däcken och kolla inn igjenom bulthålen på skivan som sitter på bilen. Där skall det finnas ett kugghjul som du kan snurra på med hjälp av en skruvmejsel som du sticker inn i hålet. Kugghjulet finns mot oket. Använd ficklampa svårt som fan att hitta det annars. Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.